וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: ישראל מעדכנת את התכניות לתקיפת אתרי גרעין באיראן

עודכן לאחרונה: 5.3.2021 / 7:55

שר הביטחון אמר לרשת "פוקס ניוז" כי ישראל סימנה יעדים רבים בתוך איראן: "אם העולם לא יעצור אותם, עלינו להגן על עצמנו בעצמנו". בנוסף טען כי חיזבאללה מחזיק במאות אלפי רקטות, והאשים כי רבות מהן מוחזקות בסביבה אזרחית: "אנחנו מוכנים להילחם"

גנץ: לא אאפשר לעקוף את מערכת הביטחון במגעים על איראן/צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון בני גנץ התראיין הלילה (שישי) לרשת "פוקס ניוז" ואמר כי צה"ל מעדכן את תוכניותיו לתקיפת אתרי גרעין באיראן. הוא הוסיף כי מדינת ישראל זיהתה יעדים רבים בתוך איראן, שתקיפתם תפגע ביכולתה של טהראן לפתח פצצה גרעינית. "אם העולם עוצר אותם לפני כן, זה מאוד טוב. אבל אם לא, עלינו לעמוד באופן עצמאי ולהגן על עצמנו בעצמנו", אמר השר.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן רוצה לשוב להסכם הגרעין שממנו פרש קודמו דונלד טראמפ, בעוד שאיראן דורשת קודם לכן הסרה של כל הסנקציות. כשגנץ נשאל על כך, הוא השיב כי בכירי מערכת הביטחון בישראל מאמינים שהטיפול בסוגייה הכרחי וכי "המדיניות האמריקנית צריכה להיות מדיניות אמריקנית והמדיניות הישראלית צריכה להישאר מדיניות ישראלית".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, בני גנץ במהלך מליאת הכנסת 2 בדצמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
עלינו לעמוד באופן עצמאי ועלינו להגן על עצמנו. גנץ ונתניהו/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

גנץ התייחס בריאיון גם לחיזבאללה, ואמר כי הארגון הלבנוני מחזיק ב-"מאות אלפי רקטות". הוא הציג מפה מסווגת, שממנה עולה כי רבות מהן מאוכסנות באזורים אזרחיים. "זאת מפת יעדים. כל אחד מהם נבדק בצורה משפטית, מבצעית, ומבחינה מודיעינית. אנחנו מוכנים להילחם", אמר.

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה עם סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, והעלה אף הוא את הנושא האיראני. "כראש ממשלת ישראל, אני מחויב למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני המיועד להשמדתנו", אמר בשיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully