וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי כהן: "אין קשר פוליטי בין ראש המוסד לראש הממשלה או מפלגת הליכוד"

עודכן לאחרונה: 14.3.2021 / 16:09

ראש המוסד השיב לפניית התנועה לאיכות השלטון, שדרשה ממנו להבהיר את הסוגייה לאחר שנתניהו אמר כי אמנה אותו לתפקיד בממשלתו הבאה. כהן הוסיף כי "כל הפעולות נעשות אך ורק לשם שמירה על ביטחונם של מדינת ישראל ועם ישראל, ללא קשר לזהות העומד בראשות הממשלה"

בווידאו: נתניהו השיק את קמפיין הליכוד: "זה יהיה קרב צמוד"/צילום: דוברות הליכוד

ראש המוסד יוסי כהן שיגר היום (ראשון) באמצעות מנהלת לשכתו מכתב תגובה לפניה של התנועה לאיכות השלטון, בה הצהיר כי "אין קשר פוליטי בין ראש המוסד לראש הממשלה או מפלגת הליכוד. כל הפעולות נעשות אך ורק לשם שמירה על ביטחונם של מדינת ישראל ועם ישראל, ללא קשר לזהות העומד בראשות הממשלה".

זאת, בעקבות דרישה שהוציאה אמש התנועה ובה ביקשה להבהיר את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון בחדשות 13. בריאיון אמש נתניהו אמר כי לאחר פרישתו של כהן "בממשלה שאקים אדאג לשלב אותו בתפקיד. אדע לנצל את כישוריו".

יוסי כהן בכנס סייבר באוניברסיטת תל אביב. פלאש 90, אתר רשמי
"אין קשר". כהן/אתר רשמי, פלאש 90

לאחר דברי נתניהו, התנועה לאיכות השלטון שלחה מכתב לכהן וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ובו אותה דרישה לפרסום הבהרה כי לראש המוסד אין קשר פוליטי עם ראש הממשלה או עם הליכוד. "עצם אמירתו של ראש הממשלה - אמירה מצערת אשר יש בה ולו רק לרמוז שמא מתקיימים יחסים פוליטיים בין ראש המוסד לבין ראש הממשלה - יש בה עד כדי חילול הקודש של ממש, ופגיעה חמורה ביותר ביכולתו של ארגון חשוב זה לפעול כמשרתו של הציבור במדינת ישראל", נכתב.

"נבקש כי תוציא באופן בהול הבהרה - בין אם בשמך, ובין אם בשם הארגון עליו אתה מפקד - לפיה אין ולא קיים כל קשר פוליטי בינך לבין ראש הממשלה או מפלגת הליכוד, וכי כל פעולותיך נעשות אך ורק לשם שמירה על בטחונה של מדינת ישראל ושל עם ישראל, וללא קשר לזהות העומד בראשות הממשלה", ציינו במכתב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש וראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן במהלך הצהרות לתקשורת 11 במרץ  2021. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
אמירותיו נדרשו להבהרה. נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

כהן אמור לסיים את כהונתו בראשות המוסד בחודש יוני, ונחשב למקורב מאוד לנתניהו. חוק הצינון מונע מראש המוסד ובכירים אחרים במערכת הביטחון להתמודד לכנסת ולהתמנות לתפקיד שר במשך שלוש שנים מיום סיום תפקידם. בעבר שמו של כהן הוזכר כמועמד לשגריר בארצות הברית או כשליח מיוחד של נתניהו לנושאים מדיניים.

כהן, ראש המוסד מאז 2016, שימש קודם כראש המל"ל ונחשב למקורב מאוד גם לרעייתו של נתניהו - וכמי ששוקל קריירה פוליטית בעתידו. באוגוסט 2019 נחשף בוואלה! כי בשיחות סגורות נתניהו סימן את כהן, וכן את השגריר לשעבר בארצות הברית רון דרמר, כיורשים ראויים למלא את נעליו ואמר ש"הם המתאימים להנהיג את מדינת ישראל" ביום שאחריו.

כהן נחשב לאחד מאדריכלי המאבק הישראלי בגרעין האיראני בשנים האחרונות וכן שיחק תפקיד מרכזי בהסכמי הנורמליזציה עם מדינות המפרץ, מה שהוביל בשנה האחרונה ללא מעט מאבקי כוח בינו ובין ראש המל"ל, מאיר בן שבת, שגם ממונה על הנושאים הללו מטעמו של נתניהו.

  • עוד באותו נושא:
  • יוסי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully