וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ממשל ביידן מנסה ליצור קשר עם צפון קוריאה - ללא תגובה

עודכן לאחרונה: 14.3.2021 / 9:26

גורם בכיר בוושינגטון סיפר כי מאמצע פברואר נעשים ניסיונות, בערוצים שונים, ליצור דיאלוג עם קים ג'ונג און, במסגרת בחינת מדיניות חדשה של ארצות הברית כלפי הדיקטטורה. "מנסים למנוע הסלמה"

בווידאו: קים ג'ונג און מודה שהתכנית הכלכלית נכשלה/צילום: רויטרס

ממשל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ניסה לפנות לקוריאה הצפונית בשלל ערוצים מאז חודש פברואר, אך עד כה פיונגיאנג טרם הגיבה - כך אמר הלילה (ראשון) גורם בכיר בממשל לסוכנות הידיעות רויטרס, "כדי למנוע הסלמה". הגורם ציין כי הממשל ערך בדיקה פנימית של מדיניות ארצות הברית כלפי קוריאה הצפונית הכוללת "הערכת כל האפשרויות הזמינות לטיפול באיום ההולך וגובר שמציבה המדינה לשכניה ולקהילה הבינלאומית".

הגילוי שעד כה ארצות הברית לא הצליחה ליצור מגעים עם קוריאה הצפונית, מעלה שאלות רבות בנוגע לאופן בו יתמודד ביידן עם המתיחות ההולכת וגוברת עם פיונגיאנג בשל תוכניות הנשק הגרעיני והטילים הבליסטיים שלה. הגילוי מוסיף ממד חדש לביקורם העתידי של שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין, שצפוי להיערך בשבוע הבא בקוריאה הדרומית ויפן. החששות מהנשק הגרעיני של קוריאה הצפונית צפויים להיות בראש סדר היום בביקור.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מדבר במהלך הקורס הקצר הראשון למזכירות ראשיות של ועדות המפלגה העירוניות והמחוזיות בפיונגיאנג. 14 במרץ 2021. רויטרס
מתעלם מהאמריקנים. קים ג'ונג און/רויטרס

ממשל ביידן נזהר עד כה להצהיר פומבית על מדיניותו לגבי קוריאה הצפונית, ואמר כי הוא מבצע סקירה מדינית מקיפה בעקבות ההתקשרות חסרת התקדים של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, עם המנהיג קים ג'ונג און, כשמאמציו של טראמפ לשכנע את קים לוותר על הנשק הגרעיני לא צלחו.

הגורם הבכיר טען כי למרות ניסיונות מרובים של ארצות הברית לתקשר עם קוריאה הצפונית, במשך יותר משנה לא התקיים שום דיאלוג פעיל בין השתיים, כולל בתום כהונתו של טראמפ. הגורם סירב להעלות השערות לגבי איך שתיקת הדיקטטורה מהמזרח הרחוק תשפיע על ממשל ביידן, בעודו מבצע ביקורת מדיניות בקוריאה הצפונית שהייתה אמורה להסתיים בשבועות הקרובים.

בקמפיין הבחירות ביידן תיאר את ג'ונג און כ"בריון" ואמר כי ייפגש איתו רק בתנאי שיסכים להימנע מיכולתו הגרעינית. שר החוץ בלינקן הציג אפשרות להטלת סנקציות נוספות, בתיאום עם בעלות הברית ללחוץ על קוריאה הצפונית להתפרק את הנשק הגרעיני שברשותה, אך ג'ונג און סירב לוותר. בלינקן צפוי לקיים דיונים עם בכירים מסין ב-18 במרץ באלסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully