וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריק מצפון קוריאה חצה את הגבול דרך הביוב. בדרום הבחינו בו רק לאחר 6 שעות

צבא דרום קוריאה כשל פעם נוספת באבטחת הגבול המבוצר, אחרי שהשומרים לא שמו לב לאדם שהגיע מהים ונכנס לתעלה לא מוכרת. הוא נצפה במצלמות פעמים רבות, אך נתפס רק אחרי שצעד לאורך 5 ק"מ

בווידאו: קים ג'ונג און מודה שהתכנית הכלכלית נכשלה/צילום: רויטרס

צבא קוריאה הדרומית נמצא תחת ביקורת אחרי שאזרח צפון קוריאני הצליח לחצות את הגבול המבוצר, אף שהוא זוהה פעמים רבות על ידי מצלמות האבטחה. האדם, שלבש חליפת צלילה וסנפירים, שחה מהצפון לדרום בשבוע שעבר, ולפי סוכנות הידיעות יונהאפ, הוא הסתובב ללא הפרעה במשך יותר משש שעות.

לפי הדיווח, אחרי שהגיע לחוף הדרום קוריאני מהים המזרחי, הוא זחל דרך תעלת ביוב בתוך האזור המפורז (DMZ), החביא את חליפתו וסנפיריו, וצעד, ללא שזוהה, בכביש לאורך כחמישה ק"מ. בסופו של דבר, הוא נעצר אחרי שאחד השומרים הבחין בו דרך מצלמת אבטחה והודיע למפקדיו.

עד תחילת המצוד, האדם זוהה לפחות חמש פעמים על ידי מצלמות המעקב בחוף. הם הדליקו פעמיים אזעקות, אך החיילים לא שמו לב אליהן. שלוש מצלמות גדר נוספות ליד מוצב צבאי קדמי לא הפעילו את האזעקה.

"חיילים שהיו אחראים על האבטחה לא צייתו לנהלים ולא הצליחו לגלות את האדם הלא המזוהה", אמר ליונהאפ גורם במטה הכללי הדרום קוריאני. חקירת התקרית העלתה כי אחד החיילים שהיו אחראים על מצלמות החוף טיפל בבעיית מחשבים וסבר כי האזעקות הופעלו בשל תקלה טכנית. במקביל, החייל השני באותה עמדה הוסח בשל שיחת טלפון.

משאית של צבא דרום קוריאה נוסעת בסמוך לגבול עם צפון קוריאה. 21 באפריל, 2020. AP
רצועה של 248 ק"מ המלאה במוקשים. גבול הקוריאות/AP

המבוכה של הצבא הדרום הקוריאני גברה אחרי שהתגלה כי הוא לא הכיר את אותה תעלת ביוב שבה חצה העריק הצפון קוריאני. לא ברור כיצד הוא שרד את הכפור ששרר בעת מסעו. בצבא אמרו כי הוא לבש מעיל בתוך חליפת הצלילה שלו, והוסיפו שייתכן שזרם הגלים עזר לו.

הרשויות לא חשפו את שמו, ואמרו רק כי הוא צעיר בשנות ה-20 לחייו שעסק בדיג. על פי דיווחים, ייתכן שהוא רצה להסגיר את עצמו לאזרחים דרום קוריאנים, מחשש שאנשי משמר הגבול ייאלצו אותו לשוב מידית לצפון.

זה לא מחדל האבטחה הראשון שעמו מתמודד צבא הדרום בחודשים האחרונים. בנובמבר, עריק צפון קוריאני התחמק במשך שעות אחרי שחצה את גדרות התיל שבגבול. הוא אותר רק בקצה המזרחי של אזור הגבול המפורז, רצועה באורך 248 ק"מ המלאה במוקשים ומחלקת את חצי האי מאז תום המלחמה ב-1953.

ב-2019, ארבעה צפון קוריאנים חצו בסירת עץ את הגבול הימי עם הדרום, וחמקו מהרשויות עד שהגיעו לנמל בחוף המזרחי של קוריאה הדרומית.

כ-31 אלף צפון קוריאנים ערקו לדרום, אך רק מעטים עשו זאת דרך הגבול המבוצר היטב עם הדרום. רובם עושים זאת דרך גבולה הארוך של קוריאה הצפונית עם סין, ומשם הם בדרך כלל עוברים למדינה שלישית לפני השלמת עריקתם לדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully