וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוחמר עונשם של שני נאשמים בייבוא סם אונס לישראל

12.3.2021 / 10:06

לאחר שבית המשפט המחוזי גזר על השניים עבודות שירות, קיבלו שופטי העליון את ערעור הפרקליטות והטילו עליהם עונשי מאסר של 20 ו-16 חודשים. השופט אלרון: אלמלא היה זה ערעור, היה ראוי להטיל עליהם עונשים כבדים יותר. הם הורשעו שייבאו עשרות ליטרים של סם האונס GBL

10 שנוטת מאסר לבן 60 שהורשע במעשים מגונים כשהשתמש בסם אונס/צילום: יואב איתיאל, עריכה: ניר חן

בית המשפט העליון החמיר אתמול (חמישי) בעונשם של שני נאשמים שייבאו לישראל עשרות ליטרים של GBL, הידוע גם כ"סם האונס". בעוד בית המשפט המחוזי בתל אביב הטיל על השניים תשעה חודשי עבודות שירות, העליון הטיל עליהם 16 ו-20 חודשי מאסר. השופט יוסף אלרון טען כי אלמלא היה מדובר בערכאת ערעור, היה ראוי להטיל עליהם עונשים כבדים אף יותר.

השופטים החליטו להחמיר יותר בעונשו של הנאשם יעקב פרנקפורטר, שהורשע בייבוא הסם לארץ, והטילו עליו 20 חודשי מאסר בפועל. הנאשם השני - מנחם בן פורת שהורשע בביצוע העסקאות בסם בתוך ישראל - נידון ל-16 חודשי מאסר.

9 ליטרים של חומר GBL הידוע בכינויו גם כ"סם האונס" אשר נתפסו על-ידי המשטרה בגבעתיים. דוברות משטרת ישראל
סם אונס GBL שנתפס על ידי המשטרה/דוברות משטרת ישראל

בפסק הדין המקורי, הדגיש השופט מרדכי לוי את נסיבות חייהם הקשות של השניים. הוא גם התחשב בהמלצת שירות המבחן, שציין לטובה את ההליך השיקומי שהחלו לעבור הנאשמים עוד במהלך משפטם, וסבר שיש להטיל עליהם עונשים שלא יכללו מאסר בפועל, אלא עבודות שירות, כדי לא לפגוע בהליך השיקום.

הפרקליטות ערערה על העונש לבית המשפט העליון. בערעור הודגשה הכמות העצומה של הסם שיובאה על ידי השניים - 73 ליטרים, שהיו יכולים להספיק ל-18 אלף מנות סם. כמו כן הודגש הרווח הכספי הרב והמניע הכלכלי שמאחורי ביצוע העבירות. אף ש-GBL מוכר כסם האונס, הוא משמש גם כסם מסיבות, בעיקר בקהילה הגאה. בערעור שהגישה המחלקה הפלילית בפרקליטות התייחסו לנקודה זו, וציינו כי "אף שהסם לא יובא על מנת שישמש כ'סם אונס', בעצם הפצתו איבדו הנאשמים שליטה על הנעשה בו".

סם אונס שהבריח חשוד דרך נתב"ג, 8 מרץ 2020. משטרת ישראל, אתר רשמי
סם אונס שנתפס בנתב"ג/אתר רשמי, משטרת ישראל

השופטים יוסף אלרון, מני מזוז ואלכס שטיין קיבלו אתמול את ערעור הפרקליטות. "שיקולי השיקום הם אינם חזות הכול", כתב אלרון, "ולצידם ניצבים שיקולי ענישה נוספים, וביניהם עיקרון הגמול, שיקולי הרתעה והגנה על שלום הציבור. הדברים אמורים ביתר שאת ביחס לעבירות של יבוא והפצת סם ה-GBL, אשר בשל מאפייניו הייחודיים קיים חשש של ממש כי ייעשה בו שימוש לביצוע עבירות מין, תוך סימום ואלחוש הקורבנות בלי שיבחינו בכך באופן שימנע מהם לזכור את אשר אירע".

"בנסיבות אלו, מתחייבת ענישה מחמירה כלפי המשיבים, אשר תכלול רכיב של עונש מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח - חרף ההליך השיקומי הראוי לכל שבח שעברו השניים, אשר יש לקוות כי ימשיכו בו אף מבין כותלי בית הסוהר", כתב אלרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully