וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדר ההפרדה נפרצה, ומעלה חשש בקרב תושבי חבל תענך: "הפקרות ביטחונית"

11.3.2021 / 20:49

תושבי המועצה האזורית גלבוע וחבל תענך טוענים כי אלפי פלסטינים חוצים את הגדר לתוך ישראל מדי יום, וכי קיים חשש מפני חדירות מחבלים וגנבים. בהנהלת המועצה טוענים שהמצב הקיים מסכן את התושבים ודורשים טיפול מידי. ראש המועצה: "יש להחזיר את הביטחון של תושבינו"

בווידאו: תושבי הגלבוע מוחים על הפירצה בגדר ההפרדה/צילום: אלי אשכנזי והמועצה האזורית גלבוע

הנהלת המועצה האזורית גלבוע התכנסה אתמול (רביעי) סמוך לאחת הפרצות בגדר ההפרדה, מול כפר זבובא הפלסטיני, בעקבות חשש בקרב תושבי המועצה ותושבי חבל תענך מפני חדירות מחבלים וגנבים סמוך ליישוביהם. תושבי האזור וראש המועצה האזורית גלבוע, עובד נור, אומרים כי זה כשנה חוצים תושבים פלסטינים את הגדר לתוך ישראל מדי יום.

נור התריע נוכח מה שהגדיר "מעבר חופשי של תושבי שטחים, ועלייה במקרי אלימות ופריצות ביישובים. וזה 'רק' ההיבט הכלכלי, מתווסף ההיבט הבריאותי, כשהקורונה עדיין קיימת וכולנו יודעים את מצב ההתחסנות ברשות הפלסטינית. ולבסוף, הסכנה הביטחונית - היום זה שוהה בלתי חוקי ומחר זה יכול להיות בקלות מחבל שיעבור, ויצעד באין מפריע ליישובי התענך, שנמצאים במרחק הליכה של חמש דקות".

מחאה על ההפקרות והפירצה בגדר במועצה האזורית גלבוע, 10 במרץ 2021. דוברות המוא"ז גלבוע, אתר רשמי
לטענת התושבים, אלפי פלסטינים חוצים את הגדר בכל יום. פירצה בגדר, אתמול/אתר רשמי, דוברות המוא"ז גלבוע

ארז כהן, חקלאי ממושב מלאה שבתענך, טוען כי אלפי פלסטינים חוצים את הגדר בכל יום. "זו קטסטרופה. אף אחד לא בודק. ראיתי אנשים שנכנסים ויוצאים עם אופניים חשמליות", אמר כהן. "גנבו לי טרקטור, למזלנו הגנבים שקעו. גנבו לי 4-3 טון שומר מהשדה. אחי גירש גנבים, הם עברו את הגדר וזרקו עליו אבנים. הם צוחקים לנו בפנים. אנחנו לא שוכחים שבעבר סייר השדות שלנו נרצח על ידי מחבלים. חוששים שאירוע כזה יחזור על עצמו. אנחנו מקווים שהדבר יטופל".

עוד בוואלה!

מאיץ במהירות לעבר מחסום ללא שומרים: תיעוד מהפריצה לבסיס נבטים

לכתבה המלאה
מחאה על ההפקרות והפירצה בגדר במועצה האזורית גלבוע, 10 במרץ 2021. דוברות המוא"ז גלבוע, אתר רשמי
הנהלת המועצה האזורית גלבוע התכנסה במחאה על המצב, אתמול/אתר רשמי, דוברות המוא"ז גלבוע
חלק מהפירצה בגדר במועצה האזורית גלבוע, סמוך לכפר הפלסטיני זבובא , 10 במרץ 2021. אלי אשכנזי
"דורשים להחזיר את הביטחון האישי של תושבינו". חלק מהפירצה בגדר ההפרדה, סמוך לכפר זבובא/אלי אשכנזי

נור והנהלת המועצה אמרו כי הם "דורשים להחזיר את הביטחון האישי של תושבינו. מדובר בטרור שחוצה ענפים ומחוזות והוא בבחינת מכה שאנו איננו יכולים ומוכנים להשלים עמה. מעבר לנזק הכספי הרב, להרס תשתיות וציוד, ישנה גם סכנה ברורה וממשית לפגיעות בנפש. הפרצות בגדר הן הפקרות ביטחוננו, המזמנות איום ממשי ביטחוני, בריאותי וכלכלי".

יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג' אמר כי צה"ל ומערכת הביטחון "חייבת לנו הסבר לעצימת העיניים". "במאבק הזה שלנו להחזרת הביטחון אין ימין ואין שמאל. אין יהודים וערבים. זהו מאבק משותף לכולנו. תושבי היישובים היהודים כמו תושבי הכפרים הערביים. כולנו קורבנות של האלימות וכולנו דורשים להחזיר את הביטחון, את הריבונות ואת שלטון החוק", אמר.

מדובר צה"ל נמסר: "השחתת הגדר ויצירת פרצות המאפשרות מעבר ללא בקרה לשטח ישראל, מהווה סיכון ביטחוני ועבירה חמורה על החוק. לוחמי צה"ל פרוסים במרחב בהתאם להערכת המצב ומשתמשים במגוון אמצעים בהתאם להוראות הפתיחה באש, כנגד מי שמזוהה כמשחית, מחבל ופוגע בגדר הבטחון. צה"ל ימשיך לפעול כנגד הסיכון הביטחוני הנובע מהשחתת גדר הביטחון וכניסה בניגוד לחוק לשטח מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully