וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: 2020 הייתה השנה הקטלנית ביותר בהיסטוריה של ארה"ב

עודכן לאחרונה: 11.3.2021 / 10:58

לפי דיווח של אתר פוליטיקו, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית עתיד לפרסם כי שיעור התמותה בארצות הברית עלה בשנת החולפת ב-15% - העלייה החדה ביותר במדינה מאז מגיפת השפעת הספרדית ב-1918. זאת, בעקבות נגיף הקורונה שהפך לגורם המוות השלישי בשכיחותו

בווידאו: ביידן מציג תכנית סיוע להתמודדות עם נזקי הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

2020 הייתה השנה הקטלנית ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, כשאחוז התמותה עלה ב-15% בשנה זו כתוצאה ממגיפת הקורונה - כך דיווח הלילה (חמישי) אתר פוליטיקו לפי נתונים ממחקר של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן במדינה (ה-CDC). המחקר המלא עתיד להתפרסם בקרוב.

חוקרים במרכז אמרו כי נגיף הקורונה הוא שגרם לעלייה החדה בתמותה בשנה החולפת, כשהוא הפך לגורם השלישי בשכיחותו למוות בארצות הברית, זאת אחרי מחלות לב וסרטן. על פי רשומות המדינה, יותר מ-529 אלף בני אדם מתו עד כה מהוירוס וכמעט 30 מיליון אנשים אובחנו כמאומתים. לפני הקורונה, היו אלו פציעות מתאונות שהיוו את הגורם השלישי המוביל למרבית מקרי המוות.

אתר פוליטיקו עוד מסר כי זו היא העלייה הגבוהה ביותר בתמותה מאז 1918, בה פרצה מגיפת השפעת הספרדית בשלהי מלחמת העולם הראשונה. לשם ההשוואה, צוין כי ב-2019 שיעור המוות צנח ב-1.2% לעומת זה ב-2018.

איש צוות במרכז הרפואי היהודי קינגזברוק, ניו יורק, ארה"ב, מפנה גופות של חולי קורונה, 9 אפריל 2020. רויטרס
תוחלת החיים בארה"ב ירדה בשנה מלאה. מרכז רפואי בניו יורק/רויטרס

ה-CDC הציגו בפברואר נתונים על שיעורי התמותה מקורונה לפי חלוקת קבוצות אתניות בארצות הברית, שהראו כי אפרו-אמריקנים הם בעלי סיכוי תמותה כמעט כפול מהנגיף לעומת אנשים לבנים. היספנים ולטינים הם בעלי סיכוי גבוה פי 2.3 למוות, ואנשים ממוצא ילידי בעלי סיכוי גבוה פי 2.4.

על פי הפוליטיקו, המחקר מתבסס על דיווח קודם של המרכז שהראה כי תוחלת החיים בארה"ב ירדה בשנה מלאה - לממוצע של 77.8. גם כאן, בני המיעוטים הם אלו שהציגו את הנתונים הקשים יותר, כאשר תוחלת החיים של ההיספנים ירדה ב-1.9 שנים וזו של אנשים ממוצא שחור ירדה ב-2.7 שנים. זאת, לעומת תוחלת החיים של אנשים לבנים שירדה ב-0.8.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, רעייתו ג'יל ביידן, סגנית הנשיא קמלה האריס ובעלה דאג אמהוף משתתפים בטקס הדלקת נרות בבית הלבן כדי להנציח את 500 אלף המתים מקורונה. 23 בפברואר 2021. רויטרס
"בציון דרך קודר וקורע לב". טקס ההנצחה למתים/רויטרס

לצד פרסום הנתונים של ה-CDC, בית הנבחרים האמריקני הצביע אתמול בעד אישור תכנית הסיוע הכלכלית של נשיא המדינה, ג'ו ביידן, בשווי של 1.9 טריליון דולרים, שנועדה לסייע בהתמודדות עם נזקי מגיפת הקורונה. מהבית הלבן נמסר כי הנשיא צפוי לאשר את התכנית באופן רשמי כבר מחר.

במסגרת החבילה, יסופקו בין היתר כ-1,400 דולרים כתמריצי סיוע לכ-90% ממשקי הבית. כמו כן, יינתנו דמי אבטלה פדרליים בסך 300 דולרים בשבוע לאזרחים אמריקנים שנותרו מחוסרי עבודה בשל משבר הקורונה. חלוקת תלושי המזון תוגדל ב-15% עד חודש ספטמבר, ותינתן עזרה למשקי בית עם הכנסה נמוכה, במטרה לכסות את תשלומי שכר הדירה.

הבית הלבן ערך בחודש שעבר טקס לזכרם של חצי מיליון האמריקנים שמתו מהוירוס. הנשיא תיאר במהלך הטקס כי מדובר "בציון דרך קודר וקורע לב", ובמהלכו הנוכחים עמדו דקת דומייה לצידם של 500 נרות שהודלקו לזכר הקורבנות.

"מדובר ביותר נפגעים מהנגיף הזה מבכל מדינה אחרת בכדור הארץ", אמר הנשיא, "צריך לזכור כל אדם ואת החיים שהם חיו". הוא אף הורה להוריד את דגל המדינה לחצי התורן למשך חמישה ימים בכל הבניינים הפדרליים והעמדות הצבאיות במדינה ומחוצה לה. ביידן עוד ביקש מאזרחיו להימנע משאננות בכל הקשור לנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully