וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הנציחה בטקס את חצי מיליון האזרחים שמתו מנגיף הקורונה

הנשיא כיבד את זכרם של 500 אלף קורבנות הנגיף בטקס שנערך בבית הלבן. "צריך לזכור כל אדם ואת החיים שהם חיו", אמר ביידן, והזהיר את אזרחיו להימנע משאננות בכל הקשור לנגיף. בנימה אופטימית, הוסיף כי "נעבור את זה, אני מבטיח". דגל המדינה הורד לחצי התורן לחמישה ימים

בווידאו: ארה"ב הנציחה את חצי מיליון קורבנות הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, השתתף הלילה (שלישי) בטקס בבית הלבן לזכרם של חצי מיליון האמריקנים שמתו מנגיף הקורונה, ואמר כי מדובר "בציון דרך קודר וקורע לב". הנוכחים בטקס עמדו לדקת דומייה, לצידם של 500 נרות שהודלקו לזכר הקורבנות.

"מדובר ביותר אמריקנים שמתו בשנה אחת מהמגיפה הזו מאשר במלחמת העולם הראשונה, מלחמת העולם השנייה ומלחמת וייטנאם גם יחד", אמר ביידן בתחילת נאומו. "מדובר ביותר נפגעים מהנגיף הזה מבכל מדינה אחרת בכדור הארץ. אך בעודנו מתייחסים לכמות המתים הגדולה הזו באמריקה, צריך לזכור כל אדם ואת החיים שהם חיו".

ביידן הורה להוריד את דגל ארצות הברית לחצי התורן למשך חמישה ימים בכל הבניינים הפדרליים והעמדות הצבאיות במדינה ומחוצה לה. "האנשים שאיבדנו היו יוצאי דופן", אמר ביידן, וביקש מאזרחיו להימנע משאננות בכל הקשור לנגיף. בטקס השתתפו גם אשתו של ביידן, ג'יל, סגניתו קמלה האריס ובעלה דאג אמהוף.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מדבר על 500,000 האמריקאים שמתו מנגיף הקורונה בטקס. 23 בפברואר 2021. AP
הביע הזדהות עם משפחות הקורבנות. ביידן במהלך הטקס, הלילה/AP

ביידן הביע הזדהות עם משפחות הקורבנות, ואמר כי הוא "יודע איך זה להיות שם שזה קורה. אני מכיר את ההרגשה, כשאתה אוחז להם בידיים עד הסוף. אני יודע איך זה כשאתה בוהה בכיסא הריק סביב שולחן המטבח, זה מחזיר הכול בן רגע, לא משנה מתי זה קרה".

ביידן ניסה להביע מעט אופטימיות במהלך הטקס, נוכח תחילת הירידה בתחלואה בנגיף במדינה. "נעבור את זה, אני מבטיח. יש עוד עבודה לפנינו. העם הזה עוד יידע שוב ימים של שמש ושמחה".

זו אינה הפעם הראשונה בה ביידן משתתף בטקס לזכר קורבנות הקורונה בארצו. לפני כחודש, יום לפני השבעתו לנשיא, השתתף ביידן בטקס שנערך באנדרטת לינקולן לזכרם של 400 אלף הקורבנות שאיבדו את חייהם לנגיף.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, רעייתו ג'יל ביידן, סגנית הנשיא קמלה האריס ובעלה דאג אמהוף משתתפים בטקס הדלקת נרות בבית הלבן כדי להנציח את 500 אלף המתים מקורונה. 23 בפברואר 2021. רויטרס
500 נרות לזכר חצי מיליון הקורבנות. ביידן, אשתו ג'יל, סגניתו קמלה האריס ובעלה דאג אמהוף, הלילה/רויטרס

גישתו של ממשל ביידן לנגיף הקורונה שונה באופן מהותי מזו של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, שנהג להביע את צערו על המתים מהנגיף רק לעיתים רחוקות. מומחים בבית הלבן ומחוצה לו עדיין לא חושבים שאמריקה קרובה להתגברות על המגיפה. ד"ר אנתוני פאוצ'י, מומחה בכיר למחלות זיהומיות, אמר בראיון ל-CNN כי האמריקנים יצטרכו להמשיך לעטות מסיכות להגנה מפני הנגיף גם ב-2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully