וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האגרוף הפוליטי שהפיל זמנית את סינוואר: מאחורי הבחירות להנהגת חמאס בעזה

10.3.2021 / 22:16

האיש שסימל יותר מכל את הארגון והרצועה כמעט הפסיד, וברגע האחרון הפתיע וזכה בכהונה נוספת. בעזה סבורים כי בני הדור הישן סגרו חשבון עם סינוואר אחרי שהרחיק דמויות מפתח והוביל שינויים נרחבים, אך מחאתם נגד מדיניותו לא הועילה. הטור המלא ביום שישי במעריב

בווידאו: יחיא סינוואר זכה בכהונה נוספת כמנהיג חמאס ברצועה/מערכת וואלה!

זו הייתה מהלומה לא פשוטה, אולי אפילו אגרוף בפנים של יחיא סינוואר. האיש שסימל יותר מכל את חמאס ואת רצועת עזה בשנים האחרונות, מצא עצמו כמעט מפסיד אתמול (שלישי) בבחירות ללשכה המדינית של חמאס ברצועת עזה. האגרוף הפוליטי הזה גרם לסינוואר ליפול לכמה שניות, אחרי הסיבוב הראשון בבחירות, אך זה היה רחוק מלהיות נוק אאוט.

בשורה התחתונה, היום אחר הצהריים, "אבו איברהים", הסמל של חמאס ורצועת עזה נעמד שוב על רגליו וחזר מעט פגוע ושרוט כדי לנצח בסבב הרביעי של הבחירות ולשוב להיות האיש החזק של חמאס ברצועה. אז מה בדיוק קרה שם שהצליח להפתיע רבים כל כך?

מנהיג חמאס יחיא סינוואר מבקר את עוודאללה את ניזאר עוודאללה לאחר שזה הפסיד לו בבחירות לראשות הארגון, 10 במרץ 2021. ללא, צילום מסך
שב להיות האיש החזק של חמאס ברצועה. סינוואר ועוודאללה, היום/צילום מסך, ללא

אחת ממילות המפתח בז'רגון הפוליטי הפלסטיני היא "מואמרה", קונספירציה. אתמול אחר הצהריים, כאשר התברר שניזאר עוודאללה (אבו עוביידה) קיבל יותר קולות מסינוואר (אבו איברהים) בבחירות לראשות הלשכה המדינית של חמאס בעזה, נדמה היה שה"מואמרה" הצליחה לה, וסינוואר עומד לסיים את תפקידו בארבע השנים האחרונות.

"בני הדור הישן, סגרו איתו חשבון", הסביר פרשן עזתי מוכר. "הטעות הגדולה של סינוואר הייתה שבארבע שנים האחרונות, הוא עשה שינויים למכביר והרחיק לא מעט דמויות מפתח, רובן מקרב ההנהגה הוותיקה של חמאס, מדור המייסדים ואולי קצת צעירים יותר. וכל אותם מורחקים ו'מדוכאים' חברו יחד כדי לנסות ולהפילו. אנשים כמו מחמוד א-זאהר, פתחי חמאד (מועמדים בעצמם לראשות הלשכה המדינית בעזה - א"י), מחמוד עיסא, כולם הלכו לו על הראש".

לדברי אותו פרשן מדובר היה בהפתעה גדולה, אפילו דרמטית. "למה? כי סינוואר היה האיש החזק של הרצועה, זה שנחשב למנהיג הבלתי מעורער של התנועה, על שלל זרועותיה הצבאית, המדינית והחברתית ודווקא הוא קיבל פחות קולות מניזאר עוודאללה הוותיק".

בחירות בחמאס, 24 בפברואר 2021. ללא, צילום מסך
"סינוואר עשה שינויים למכביר והרחיק לא מעט דמויות מפתח". מצביעים בעזה/צילום מסך, ללא

אולם השמחה בקרב מתנגדי סינוואר בחמאס לא נמשכה עוד זמן רב. בסבב השני כבר נרשם יתרון לסינוואר (מבלי שהשיג את רוב הקולות הנדרש - א"י) ובסבב השלישי כבר קיבל 160 קולות מתוך 320 חברי מועצת השורא והנהגות המחוזות, אך היה זקוק לקול אחד בלבד כדי להשלים את הניצחון. עשרה קולות הצביעו פתק לבן לפי השמועות ברצועה, כדי למחות על מדיניותו של סינוואר ולהביע אי שביעות רצון ממנהיגותו ואלה היו גם הקולות החסרים לסינוואר לניצחון בסיבוב השלישי. היום בשעה 16:00, שוב התכנסו חברי מועצת השורא, בניסיון להשלים את הסבב הרביעי ואז קיבל סינוואר כבר 167 קולות.

כבר בסוף החודש או בתחילת החודש הבא ייערכו הבחירות לתפקיד ראש הלשכה המדינית הכללית של חמאס, שכוללת את נציגי עזה (כאמור בראשות סינוואר), הגדה המערבית, חו"ל והאסירים. ושם נכון לנו קרב אפילו מעניין עוד יותר בין איסמעיל הנייה, הראש הנוכחי, לבין קודמו בתפקיד, חאלד משעל.

הטור המלא - ביום שישי במעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully