וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בג'לג'וליה על רצח הנער: "צריך לנדות את הפושעים, מה המשטרה תעשה?"

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 21:48

ד"ר ת'אבת אבו ראס, מנכ"ל שותף בעמותת יוזמות אברהם, אמר לוואלה! שהחברה הערבית צריכה לגנות את הפשיעה בעקבות הרצח של מוחמד עדס בן ה-15. "לא יכול להיות שנרצחו 23 איש מתחילת השנה. הפושעים זוכים לכבוד, לא צריך לבקש את עזרתם", אמר. הנער הובא הערב למנוחות

בווידאו: מאות הפגינו בג'לג'וליה על רצח הנער/צילום: PANET

מאות בני אדם הפגינו היום (רביעי) בג'לג'וליה במחאה על רצח הנער מוחמד עדס בן ה-15. הנער הובא הערב למנוחות, כשמצבו של הנער הנוסף בן ה-12 שנורה אתמול מוסיף להיות קשה.

ד"ר ת'אבת אבו ראס, מנכ"ל שותף בעמותת יוזמות אברהם, אמר לוואלה! שהוא התרשם מכך שגם יהודים הגיעו להפגין בג'לג'וליה בעקבות מות הנער. "זה מאוד יפה שסוגיית האלימות בחברה הערבית מעניינת את החברה היהודית, לא רק את השכנים מכפר סבא", אמר. "זה מעלה את הביטחון והאופטימיות שאולי יהיה יותר לחץ על הממשלה אחרי הבחירות. זה יפה שפוליטקאים בכירים עוסקים בזה וזה על סדר היום שלהם - סער, שקד, יאיר לפיד וגם נתניהו".

הפגנת מחאה בג'לג'וליה במחאה על רצח נער בן 15, 10 במרץ 2021. panet, אתר רשמי
"זה יפה שפוליטקאים בכירים עוסקים בזה וזה על סדר היום שלהם". ההפגנה בג'לג'וליה, היום/אתר רשמי, panet

אבו ראס מודאג מבעיית הפשיעה בחברה הערבית ומיגורה. "השאלה עכשיו היא מה הולכת לעשות משטרת ישראל? האם היא הולכת להקים יחידה מיוחדת למיגור באלימות בחברה הערבית או לא?", אמר, והוסיף כי "לא יכול להיות שנרצחו 23 איש מהחברה הערבית מתחילת השנה. אני חושב ששינוי מדיניות בממשלה זה מה שדרוש. וגם יותר תקציבים וכלים למשטרה שיוכלו להילחם בפשיעה".

לדבריו של אבו ראס, הנהגת החברה הערבית אינה מגנה בצורה מספקת את הפשיעה במגזר. "לצערי הרב הפושעים בחברה הערבית מכובדים, הם משתתפים בסולחות אצלנו וזוכים ליוקרה. צריך לנדות אותם ולא לבקש את עזרתם", אמר, וטען כי המצב מתרחש בחלקו עקב המצב הכלכלי במגזר.

ת'אבת אבו ראס, מנכ״ל שותף בעמותת יוזמות אברהם.. ., אתר רשמי
"צריך לפתור גם את בעיית מחוסרי המעש בחברה הערבית". ת'אבת אבו ראס/אתר רשמי, .
הפגנת מחאה בג'לג'וליה במחאה על רצח נער בן 15, 10 במרץ 2021. שי שדה, תמונות גולשים
במועצה המקומית הכריזו היום על שביתה כללית בעקבות הרצח. ההפגנה בג'לג'וליה, היום/תמונות גולשים, שי שדה

"צריך רפורמה באשראי ובבנקאות בחברה הערבית. יש יישובים שלמים ערבים שאין בהם בנק אחד. צריך לפתור גם את בעיית מחוסרי המעש - 30% מהצעירים אצלנו יושבים בבתי קפה ולא עובדים ולא לומדים. אנחנו קוראים להם 'דור הנרגילה'. צריך לשלב את האנשים האלה בשוק העבודה", אמר אבו ראס.

מוקדם יותר היום הכריזו בג'לג'וליה על שביתה כללית בעקבות הרצח. ראש המועצה המקומית דרוויש רבי מתח ביקורת חריפה על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי אזלת היד והעיכוב בתכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית הן מדיניות ממשלתית.

הפגנת מחאה בג'לג'וליה במחאה על רצח נער בן 15, 10 במרץ 2021. שי שדה, תמונות גולשים
הנער בן ה-15 יובא הערב למנוחות. תמונות של עדס בהפגנה, היום/תמונות גולשים, שי שדה

אמש נורה למוות עדס בן ה-15 בג'לג'וליה, בעוד שילד בן 12 נפצע באורח קשה באירוע. צוות מד"א שהגיע למקום העניק להם טיפול רפואי ופינה אותם לבית החולים מאיר שבכפר סבא, שם נקבע מותו של עדס לאחר מאמצי החייאה. בן ה-12 הובא עם פציעות ירי מרובות.

"כשהגענו למקום הייתה המולה גדולה", סיפר חובש מד"א עאטף סאלם. "שני הפצועים שכבו על הכביש כשהם סובלים מפצעי ירי. מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים וביצוע פעולות החייאה בצעיר שהיה ללא דופק וללא נשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully