וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הרצח - שביתה כללית בג'לג'וליה: "נתניהו עסוק ביחסי ציבור"

תושבי המועצה המקומית זועמים על הרצח של מוחמד עדס בן ה-15, בעוד מצבו של חברו בן ה-12 מוסיף להיות קשה. ראש המועצה תקף את הטיפול של ראש הממשלה באלימות: "נזכר שיש ציבור ערבי". תכנית למאבק בפשיעה נמצאת על השולחן ומחכה לאישור, ובינתיים 23 כבר נרצחו מתחילת השנה

בווידאו: זירת אירוע הירי בג'לג'וליה/מערכת וואלה NEWS

בג'לג'וליה הכריזו היום (רביעי) על שביתה כללית בעקבות החשד לרצח של מוחמד עדס בן ה-15. ראש המועצה המקומית דרוויש רבי מתח ביקורת חריפה על התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי אזלת היד והעיכוב בתכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית הן מדיניות ממשלתית. במקביל, מצבו של הנער הנוסף שנורה אתמול מוסיף להיות קשה.

"מקומם בעיניי שהמשטרה מוציאה הודעה שזה סכסוך בין משפחות, בושה וחרפה", אמר רבי בריאיון ל-103FM. כשנשאל מי אחראי למצב, הפנה אצבע מאשימה כלפי "המשטרה, ממשלת ישראל וזה שעומד בראשה. אין החלטה במדינה למגר את האלימות במגזר הערבי. ראש הממשלה מחפש יחסי ציבור, נזכר שיש ציבור ערבי. רק מתחילת השנה מדברים על 23 נרצחים".

מוחמד עדס הנרצח בג'לג'וליה 9 במרץ 2021. תמונות גולשים
"מוסר ונימוסים שלא ראיתי אצל אף תלמיד". מוחמד עדס/תמונות גולשים

לדבריו של ראש המועצה, הירי התרחש 50 מטרים בלבד מתחנת המשטרה. "השוטרים היו בתחנה. אין ערך למשטרה, 500-400 כלי נשק מסתובבים חופשי", תקף. "המשטרה יכלה לפני שבועיים להגיד לי אם הייתי ליד חולה קורונה, אז היא יכולה להגיד לפושע איפה הוא היה. הם לא משקיעים משאבים. זה עניין של מדיניות, החלטת ממשלה".

לחלק מטענותיו של רבי יש בסיס מוצק. למרות ושועדת מנכ"לים שמינה נתניהו הכינה תכנית למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית כבר ביולי, והציגה אותה בפניו בוועדה המיוחדת לנושא בכנסת בנובמבר, התכנית טרם אושרה בממשלה. גם תכנית חלופית מצומצמת טרם יצאה לדרך.

בינתיים, לפי נתוני מרכז אמאן למאבק באלימות בחברה הערבית נרשמו כבר 23 מתחילת השנה. כולם גברים, רובם ככולם מתו כתוצאה משימוש בנשק חם.

זירת אירוע הירי בג'לג'וליה 9 במרץ 2021. אנשי הדממה, אתר רשמי
"אין החלטה למגר את האלימות". זירת האירוע, אתמול/אתר רשמי, אנשי הדממה

בשבוע שעבר התקיימה זה השבוע השמיני הפגנת המונים באום אל פחם, בה השתתפו כ-12 אלף איש שמחו נגד הטיפול באלימות, אך השטח ממשיך לדמם. האירוע בג'לג'וליה לא היה אירוע הירי היחיד אתמול. בסכנין נורה גבר בן 29 ונפצע באורח בינוני. אתמול בצהריים, בשוד מזוין בכפר ראמה, ירו אלמונים לעבר שלושה גברים מכפר קאסם, שדדו מהם עשרות אלפי שקלים ונמלטו. יש פענוחים, אבל הם לא עומדים בקצב האירועים.

הלילה עצרה המשטרה שני תושבי ראמה כחשודים במעשה. אמש עצרה המשטרה תושב ג'דיידה מכר בחשד שיום קדם לכן ירה בבעל חנות נרגילות בישוב במהלך ניסיון שוד, ופצע אותו ברגליו באורח בינוני. הוא חשוד כי אתמול גם ירה לעבר עוד בית עסק בג'דיידה מכר. אתמול עצרה המשטרה שלושה תושבי שיח דנון בחשד שירו לעבר כלי רכב שחנו בחצר צימר באיזור מושב גורן.

זירת אירוע הירי בג'לג'וליה 9 במרץ 2021. במת החדשות, אתר רשמי
זירת הירי, אתמול/אתר רשמי, במת החדשות

קרוביו של עדס ספדו לו הבוקר. "בסך הכול בן 15, איך אלוהים קטף אותך בגיל כזה קטן", כתבה גיסתו, נסטינקה שנדי. "רצחו בדם קר בגלל סכסוך שטותי. אנחנו אוהבים, כואבים ועדיין לא מאמינים, לא מעכלים. הלב נקרע, אני לא מאמינה שלא אראה אותך יותר, לא אחבק, לא נצחק יותר, לא נצא ולא אדבר איתך. אינשאללה טוב לך ואתה רואה אותנו מלמעלה".

נסרין שוואהנה, מורה שלימדה את הנער בבית הספר, סיפרה כי היה תלמיד מצטיין. "היו לך מוסר ונימוסים שלא ראיתי אצל אף תלמיד. לימדתי אותך שלוש שנים, וליווית אותי בשיעורי עזר אחר הצהריים מתחילת השנה כי רצית להגביר את הידע שלך ולהתקדם", אמרה. "היינו אמורים להיפגש אחר הצהריים, אולם רצה הגורל שאני אבטל את הפגישה ולמרבה הצער לא התאפשר לי לראות אותך פעם נוספת".

"איך אחזור והמושב שלך יהיה ריק, איך אשלח תזכורת על שעת השיעור ואתה לא בינינו? אני כותבת את המילים הללו והדמעות זולגות מעיניי. השארת אותנו מאחור עם כאב. אהבתי אותך בזכות המוסר וההצטיינות שלך במדעים", המשיכה, וחתמה במילים: "המורה שלך שלעולם לא תשכח אותך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully