וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממפקדת אלון למשרד הבריאות: צה"ל מכין את אסטרטגיית היציאה מהקורונה

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 7:53

על רקע הירידה בהיקף התחלואה ובהמשך למבצע החיסונים הנרחב, גנץ הנחה את פיקוד העורף להגיש לאחר פסח את ההמלצות לצמצום הסיוע שמעניק צה"ל במערכה נגד הנגיף. לפי גורמים בצבא, היחידות לקטיעת שרשראות ההדבקה יועברו בהדרגה למשרד הבריאות ולקופות החולים

בווידאו: מבצע החיסונים במתחם בדלית אל כרמל/צילום: יואב אתיאל

שר הביטחון, בני גנץ, הנחה את פיקוד העורף להגיש לאחר חג הפסח המלצות על "אסטרטגיית היציאה מהקורונה" של צה"ל, להחזרת האחריות על המאבק בנגיף למשרד הבריאות. במסגרת ההנחיה, שבאה ברקע הירידה בהיקף התחלואה והעלייה החדה במספר המתחסנים, מפקדת אלון תצטמצם בהדרגה - אך עד לשלבים הבאים היא ממשיכה בשגרת החירום המאומצת.

בשלב זה, גורמים בצה"ל טוענים כי מסתמן שישאירו את מפקדת אלון בפיקוד העורף. זאת במטרה להיערך לגלים נוספים, אם יגיעו, עד שאחוז גבוה יותר מהאוכלוסייה יתחסן. אולם חלק מזרועות הביצוע, בהן יחידות החקירה לקטיעת שרשראות ההדבקה, וכן הכוחות האחראים על החיסונים, יועברו בהדרגה יחד עם הידע הרב שצברו למשרד הבריאות וקופות החולים.

חיילי פיקוד העורף בפעליות הסברתית בנושא נגיף הקורונה בבני ברק 30 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
יעבירו את האחריות למשרד הבריאות/ראובן קסטרו

לפי גורמי ביטחון, הכיוון הוא לצמצם גם את היקף הפעילות בהסברה ולהפעיל את אתר המידע לציבור בהיקף הרבה יותר נמוך. כמו כן, מסתמן שככל שירד מספר החולים הקשים בבתי החולים, כך יוחלט לצמצם את 600 החובשים במילואים שמשמשים ככוחות עזר לסגלי הרפואה, במימון משרד הביטחון.

לצד זאת, ועד שיחול שינוי במדיניות, בפיקוד העורף בפיקודו של אלוף אורי גורדין ממשיכים בפעילות לקטיעת שרשראות ההדבקה. אתמול (שלישי) הציגו בפני שר הביטחון אפליקציה מתקדמת שתוכל לאתר מוקדי תחלואה במהירות רבה, באופן שיאפשר לגדוע את התפשטות הנגיף.

פעילות מפקדת ׳אלון׳ של פיקוד הערוף במאבק בקורונה 22 באוטקובר 2020. דובר צה"ל, אתר רשמי
בינתיים, ממשיכים כרגיל. מפקדת אלון/אתר רשמי, דובר צה"ל

גורמי צבא וביטחון דנו בימים האחרונים בהיערכות המיוחדת לחג הפסח, בצל החשש מאי-הקפדה על ההנחיות שתביא למוקדי הדבקה חדשים. שר הביטחון ביקש להכיר מקרוב את התכניות בנושא, והגורמים האחראיים שטחו בפניו את פעולות ההסברה שנמצאות על הפרק.

אחד הגורמים הבכירים בדיון בחר להתמקד במקור תחלואה לא שגרתי, וציין כי הוא לא רואה כיצד הקיבוצים יקיימו ארוחות חג המוניות לכלל החברים כנהוג מדי שנה. "אנחנו נקבל החלטות קשות ויהיו הגבלות כדי למנוע גלי קורונה חדשים", אמר הגורם כשנדרש להתייחס להחלטות שטרם אושרו על ידי הדרג המדיני לקראת ליל הסדר.

עם זאת, גורמים במערכת הביטחון הבהירו כי שר הביטחון הנחה שלא לקצץ בהיקף ההסברה ובקטיעת שרשראות ההדבקה, זאת עד לרגע שבו תרד התחלואה בישראל באופן שבו משרד הבריאות יתחיל לקבל את האחריות המלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully