וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החששות התבדו: למרות החגיגות בפורים - הנתונים מעידים על ירידה בתחלואה

9.3.2021 / 15:27

עשרה ימים לאחר החג, מספרי החולים החדשים ושיעור הבדיקות החיוביות בשורת ערים נמצאת בירידה, בעוד התנודתיות במקדם ההדבקה נמשכת. במשרד הבריאות נושמים לרווחה למול הנתונים, שנותנים רוח גבית להמשך ההקלות - ברקע החששות מהגבלות נוספות בחג הפסח

בווידאו: חגיגות פורים והתהקלויות בניגוד להנחיות ברחוב יפו בירושלים/צילום: יחיאל גורפיין/TPS

עשרה ימים לאחר חג הפורים, מנתוני משרד הבריאות עולה כי התחלואה לא עלתה ובערים מסוימות אף ירדה - למרות הפרות משמעותיות של הגבלות משרד הבריאות שנרשמו בקרב כלל הציבור, ואף שכ-40% מהמחוסנים היו אז לאחר המנה הראשונה בלבד. נתונים אלו, בנוסף להתקדמות מבצע החיסונים, מעוררים אופטימיות לקראת הדיונים העתידיים על הגבלות אפשריות בליל הסדר, וברקע הקולות הקוראים להטיל סגר במהלך חג הפסח כדי לבלום התפשטות מחודשת של המגיפה.

כך למשל, מהנתונים עולה כי ב-2 למרץ, יום לאחר פורים, התגלו בתל אביב 139 חולים חדשים. בבדיקות שנערכו אתמול וסוכמו היום, לעומת זאת, אומתו רק 93 חולים חדשים - ירידה של יותר מ-33% במספר החולים החדשים היומי. גם באחוז החיוביים ישנה ירידה. לפני שבוע היו 4.19% בדיקות חיוביות בעיר, וביממה האחרונה ישנם רק 3.21% - ירידה של 23%. הנתונים מעודדים במיוחד מכיוון שמספר הבדיקות דווקא עלה: ב-2 במרץ נערכו 3,200 בדיקות, ואילו ב-24 השעות האחרונות נבדקו 3,323 בני אדם - עלייה של קרוב ל-4%.

בניגוד להנחיות, מסיבת פורים בשכונת נחלאות בירושלים 28 בפברואר 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
מסיבת פורים בירושלים, 28 בפברואר/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

את השינוי הגדול ביותר ניתן לראות ברמת גן, שם בשבוע שעבר התגלו 26 חולים ביום אחד, בעוד רק 16 חולים חדשים התגלו ביממה האחרונה - הפחתה של למעלה מ-38%. גם באחוז החיובים ניתן לראות ירידה ניכרת בעיר כאשר בשבוע שעבר היו 2.96% חיובים והיום רק 1.86% - ירידה של למעלה מ-37%. זאת, אף שנרשמה עלייה של 127% בכמות הבדיקות היומיות: 1,085 אז לעומת 2,465 כעת.

הפער הקטן ביותר נמצא בנתניה, שעדיין מוגדרת כעיר כתומה. שם בשבוע שעבר היו 149 מאומתים יומיים, לעומת 142 כעת - ירידה של 4.7% בלבד. לעומת זאת, באחוז הבדיקות החיוביות יש ירידה משמעותית בהיקף של 30%, ועלייה של 43% בכמות הבדיקות היומית.

ממוצע המאומתים החדשים השבועי לא עלה והוא ממשיך לעמוד על 3,500. לעומת זאת מקדם ההדבקה הופך לתזזיתי ביותר. כמעט בכל יום יש שינוי, כאשר ה-R עולה ויורד מתחת ל-1. כך למשל, עד לפני ארבעה ימים הוא היה במגמת עלייה, ושלשום אף הגיע ל-1.2, אך מאתמול נרשמת מגמת ירידה, והיום הוא נעצר על 0.96.

במגן ישראל ובמשרד הבריאות נושמים לרווחה לאור הנתונים האלה וסבורים כי אם ההדבקה ממשיכה לרדת - או לפחות לא לעלות - למרות ההפרות, זהו סימן שניתן להמשיך הלאה עם ההקלות, והסכנה לסגר נוסף הולכת ויורדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully