וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי הלילה מתעוררים אחרי חודשים בסגר: "סוף סוף אפשר לצאת לדייט נורמלי"

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 7:27

מקומות הבילוי שבו הערב לפעילות במסגרת הפעימה השלישית, וישראלים רבים יצאו לשתות כוס בירה ראשונה של אחרי הסגר. מרביתם הסתפקו במתחמי ההושבה החיצוניים תוך שמירת מרחק. בעלי הברים הביעו אופטימיות: "סומכים על הלקוחות שיעזרו לנו לשמור על העסקים"

בווידאו: חיי הלילה מתעוררים מחדש אחרי חודשיים בסגר/צילום: ספיר לוי

הפאבים, המסעדות ומקומות הבילוי שבו הערב (ראשון) לפעילות במסגרת הפעימה השלישית ליציאה מהסגר, זאת אחרי כחצי שנה בהם נאלצו לסגור את שעריהם בפני הבליינים. בהתאם להנחיות משרד הבריאות והגבלות התו הירוק, מקומות רבים ארגנו מחדש את סידורי הישיבה ונערכו בהתאם, למרות הקשיים בגיוס העובדים שאינם מעוניינים לשוב מהחל"ת.

בהינתן האות, ישראלים רבים שעד כה הסתפקו בבירה בסלון או ביין בחצר ביתם, הגיעו לפאבים לכוסית ראשונה של אחרי הסגר. בין הבליינים גם ג'וליה לוין, שהגיעה מארצות הברית לישראל בקיץ האחרון, אולם רק כעת חווה את הרוח הישראלית הבלתי מעונבת. "זה מרגיש כאילו רק עכשיו הגעתי", סיפרה לוואלה! בעודה יושבת עם חברותיה בבר בתל אביב. "עד היום צפיתי בעיר מהדירה שלי ועכשיו זה מרגיש כמו ההגדרה של חופש. סוף סוף שומעים עברית, סוף סוף אני חווה את ישראל, זה באמת מגניב".

בר פורט סעיד בתל אביב 7 במרץ 2021. ספיר לוי
"שומעים סוף סוף עברית". ג'וליה לוין ואריאל הינקס בבר בתל אביב/ספיר לוי

עוז בן ה-25, החליט גם הוא לבלות את הערב הראשון של הפעימה השלישית בבר תל אביבי. "יש מרחקים בין השולחנות והכול מסודר", הסביר. "לא נשאלנו לגבי החיסונים כי החלטנו להתיישב בחוץ. התגעגענו מאוד לדברים האלה - כמו לשבת במקום בילוי ולהזמין פיצה". על השאלה אם הוא חושש מהדבקה בנגיף השיב: "אני ובת הזוג שלי מחוסנים, אנחנו פחות מודאגים מהאפשרות הזו".

גם בירושלים שבו הערב למקומות הבילוי. "ממש כיף לצאת, מרגישים את סוף תקופת הקורונה ויש הרגשה שהחיים חוזרים למסלול", אמר מאור, בן 28 שביקר הערב בבר "סטיישן" בעיר. "אין כאן שום חשש מהדבקה, ההפך, יש כאן אווירה חופשית שהייתה חסרה לנו כל כך".

זירה נוספת שחוזרת הלילה לחיים היא עולם הדייטים. אחרי שזוגות רבים נאלצו למצוא פתרונות יצירתייים למפגש ראשון, שבה האופציה המסורתית לסדר היום. "עד עכשיו, כל מה שיכולנו לעשות האו לקחת בקבוק יין ולשבת ברחוב", הסבירה אריאל הינקס מתל אביב שמאסה באלתורים. "עכשיו אפשר לצאת החוצה כמו בן אדם נורמלי. סוף סוף אין את השאלה 'אצל מי יושבים' ולהינות מארוחת ערב".

בר הספוטניק, תל אביב 7 ברמץ 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה
"מתווה החל"ת הזוי". ספוטניק בר בתל אביב, הערב/מערכת וואלה, אתר רשמי

מי שעוד שמח על החזרה לשגרה הוא יוני קנטרו, בעלי בר "ספוטניק" בתל אביב. "אנחנו מאוד אופטימיים ומקווים שהסגר הארוך היה הפעם האחרונה - כי עכשיו יש חיסונים", אמר. "עם זאת, מתווה החל"ת ההזוי משאיר אותנו חסרי אונים. גם העלויות התפעוליות מכבידות על המצב ומקשות על העסקים. בשלב הזה אנחנו בונים על הלקוחות שלנו שיסייעו לנו להמשיך להחזיק את חיי הלילה ערים".

גם יוסי זמיר, הבעלים של מתחם רידם בנתניה, בירך על חזרתם של חיי הלילה, אך הביע חשש מהעתיד. "כיף לחזור לעבודה שהיתה השגרה שלנו אחרי כמעט שנה, למרות שההרגשה היא של 'זה עוד לא נגמר'. בואו נראה מה יהיה חודש הבא אבל בכל אופן, ההרגשה של לפגוש שוב את הלקוחות היא מדהימה והיתה חסרה לנו מאד. שלא יגמר לעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully