וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול בארבה באתיופיה, והדלקת נרות בכלא: במה עוסק סגן השר גדי יברקן?

9.3.2021 / 13:05

יומנו של סגן השר לביטחון הפנים לרבעון הקודם שהגיע לידי וואלה! מלמד כי הוא מקדיש את רוב מרצו לפעילות שאינה רלוונטית למשרדו. בין היתר, עסק בנושאי דיור ותכנון והרצה על חג הסיגד. יברקן: התקשורת לא אובייקטיבית

סגן השר לביטחון הפנים גדי יברקן, 18 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
מקדם סוגיות הנוגעות ליוצאי אתיופיה - אולם לא רלוונטיות לביטחון הפנים. יברקן/פלאש 90, יונתן זינדל

גדי יברקן (הליכוד) משמש זה קרוב לשנה כסגן השר לביטחון הפנים, אחד המשרדים החשובים בממשלה. יברקן אף אמר באחרונה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבטיח כי ימנה אותו לשר בקדנציה הבאה. ואולם, מעיון ביומנו של סגן השר ניכר כי הוא מקדיש את רוב מרצו לנושאים שאינם נוגעים לכאורה בענייני המשרד.

מהיומן של יברקן, שהגיע לידי וואלה! ונחשף במסגרת בקשה לפי חוק חופש מידע של עו"ד אלעד מן ותנועת "הצלחה", עולה כי סגן השר עוסק רבות בקידום סוגיות הנוגעות ליוצאי אתיופיה - אולם לא רלוונטיות למשטרה, שירות בתי הסוהר וכיבוי אש. היומן שמתפרסם כאן מתייחס לרבעון הרביעי של 2020 - מאוקטובר עד דצמבר, כולל.

לוח הפגישות של סגן השר לביטחון הפנים גדי יברקן. ללא, צילום מסך
מתוך לוח הפגישות של יברקן/צילום מסך, ללא

כך למשל, יברקן עסק בשליחות לאתיופיה; קיים פגישה עם מנכ"ל ארגון CultivAid, העוסק בידע וטכנולוגיה חקלאית, על נושא הארבה באתיופיה; ביקר במנהלת התחדשות עירונית ברחובות וסייר בשכונת קריית משה בעיר; נפגש עם מנכ"לית מינהל התכנון בנוגע להקמת יישוב מעורב; נפגש עם המשנה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בנושא דיור ציבורי; הרצה בוועדה הציבורית של משרד הבינוי והשיכון בנושא עולים מאתיופיה; וקיים שיחת זום עם תלמידי ישיבת אמי"ת על חג הסיגד. נוסף על כך, הוא נפגש בחוות השקמים עם גלעד שרון, קיים פגישות פוליטיות נוספות והתראיין לכלי התקשורת 33 פעמים.

גורמים בכירים במשרד לביטחון הפנים אמרו בשיחה עם וואלה! כי נוכחותו המקצועית של סגן השר לא מורגשת. "לסגן השר יברקן אין משמעות גדולה במשרד", הם אומרים, "הוא ממעט לעסוק בעניינים השוטפים שסגן שר לביטחון פנים אמור לעסוק בהם". לטענתם, לסגן השר אין אישור להיפגש עם עובדי המשרד ללא אישור מקדים של מנכ"ל המשרד, משה (צ'יקו) אדרי.

נתניהו וח"כ יברקן לאחר ששוריין במקום ה-20 ברשימת הליכוד. 15 בינואר 2020. לע"מ, אתר רשמי
מצפה כי ימנה אותו לשר בקדנציה הבאה. יברקן עם ראש הממשלה נתניהו/אתר רשמי, לע"מ

היומן מגלה כי במקרים נדירים יברקן אכן התפנה לעסוק בענייני משרדו בתקופה המדוברת. באוקטובר הוא השתתף בדיון העוסק במחיקת רישום משטרתי לקטינים, ובמקרה אחר בנובמבר סייר במנהלת המגזר הערבי. בדצמבר הוא הוזמן לטקס חניכת רכב דואלי בכבאות והצלה, וביקר במרחב לכיש ובמחוז מרכז במשטרה. עם זאת, גורמים המעורים בפרטים מסרו כי מדובר באירועים המיועדים לנראות ציבורית בלבד, ללא משמעות פרקטית. בחנוכה הוא השתתף בטקס הדלקת נרות בכמה בתי כלא ותחנות כיבוי אש.

בשאר הפעילויות של סגן השר נראה כי הוא נותן דגש לטיפול בקהילה האתיופית. למרות היחסים המתוחים בין רשויות האכיפה לבני הקהילה האתיופית, יברקן כמעט ואינו מקדיש זמן לייצור תהליך שינוי משמעותי מצד המשטרה כלפי בני הקהילה, או שיפור תנאי כליאה של עצורים ואסירים.

המשרד לביטחון הפנים אמון על התמודדות עם פשיעה, שמירה על ביטחון הפנים, שמירה על הסדר הציבורי, החזקת אסירים ועצורים במשמורת שב"ס והגנה על עדים במסגרת הרשות להגנת עדים, אחריות על כיבוי האש, רישוי ופיקוח על כלי ירייה אזרחיים וסמכויות נוספות.

תגובת יברקן: התקשורת לא הוגנת

יברקן מסר בתגובה לכתבה כי התקשורת לא הוגנת ולא מסקרת אותו באופן אובייקטיבי, וצירף רשימה ארוכה של הישגים לכאורה בתקופתו, שאינם נוגעים לכתוב לעיל. בנוסף מסר: "סגן השר קיים ישיבות רבות בנושא התווית מדיניות למחיקת תיקים לאלפי בני נוער, פעל למינויים של יוצאי אתיופי כמפקדי תחנות במשטרה ומקיים פגישות עם צמרת המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully