וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: חובת הצטיידות במערכת למניעת שכחת ילדים ברכב

עודכן לאחרונה: 7.3.2021 / 18:16

בדיון השלישי בתקנות החדשות, אישרה ועדת הכלכלה את תקנות התעבורה המחייבות את הימצאות המערכת - בכל רכב שמסיע ילדים מתחת לגיל ארבע. התקנות ייכנסו לתוקף ב-1 באוגסט, ואלה ייאכפו החל מ-2022

בווידאו: ועדת הכלכלה דנה בהתקן למניעת שכחת ילדים בכלי רכב/צילום: ערוץ הכנסת

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ראשון) את התקנות החדשות לחוקי התעבורה המחייבות בהתקן למניעת שכחת ילדים - בכל רכב שמסיע ילדים מתחת לגיל ארבע. לדיון היום קדמו שני דיונים - במהלכם הוועדה דחתה את התקנות שהעלה משרד התחבורה, ואנשיו נשלחו להשלמות ותיקונים כדי שיהיה אפשר להעבירם כראוי.

בין השינויים המרכזיים - היצמדות לתקן האיטלקי. בהיעדר כל חקיקה מקבילה בעולם, תקן ישראלי או מקבילה אחרת למערכות כאלו - הביא משרד התחבורה את התקנות בניסוח לפיו המוצרים שיאושרו לשימוש יהיו בתקן האיטלקי הקיים (המדינה היחידה המחייבת מערכות כאלו בחוק) או תקן אירופי, אמריקני או קנדי באם יהיו כאלו. שינוי נוסף בתקנות נוגע להורדת הגיל המחייב בהצטיידות במערכת כזו מחמש לארבע שנים.

התקן מניעת שכחת ילדים במכונית. ShutterStock
התקן מניעת שכחת ילדים במכונית/ShutterStock

בעקבות ההיצמדות לתקן האיטלקי, ניתן יהיה לייבא ולשווק מערכות במחירים נמוכים משמעותית מאלו שהציג שהעריך לראשונה משרד התחבורה בעלות של 500-300 שקלים, המתומחרות כיום ב-400-120 שקלים, כך לדברי אבנר פלור ממשרד התחבורה. בנוסף, שינוי הגיל בחקיקה מפחית את כמות בעלי המכוניות והמשפחות שיאלצו להצטייד במערכת הזו.

בדיון הוחלט כי במקביל לייבוא ושיווק מערכות כאלו שאותן ניתן יהיה לנייד מרכב לרכב, יתמרץ משרד התחבורה ייבוא מכוניות בהן מותקנת מערכת כזו כבר כסטנדרט - הדבר יעשה על ידי ניקוד בטיחותי גבוה יותר שלצידו הנחה במחיר המכונית. על השאלה האם מוצו כל ערוצי ההסברה, התמריצים והעידוד הממשלתי בטרם יועבר החיוב לאזרחים, לא ניתנה תשובה בדיון.

עוד בוואלה!

המטרה חשובה, אך החיוב בהתקן נגד שכחת ילדים ברכב מדליק נורות אזהרה

לכתבה המלאה
מחסום של משטרת התנועה כביש 2 מחלף בית ינאי לצפון במהלך סגר חגי תשרי, 19 בספטמבר 2020. שלומי גבאי
אכיפה החל מ-2022. מחסום משטרתי/שלומי גבאי

התקנות שיכנסו לתוקף ב-1 באוגוסט 2021 נקבעו כהוראת שעה למשך שנתיים ורק לאחר מכן, עם בחינת התוצאות והשינויים יוחלט באם אלו יהפכו לתקנות קבע או יוארכו לפרק זמן נוסף. כניסת האכיפה של התקנות בפועל יהיה ב-1 בינואר 2022, אז תעמוד הענישה על קנס כספי של 250 שקלים ו-4 נקודות חובה לרישיון. כאשר עוד קודם לכן, ב-1 בדצמבר תדווח שרת התחבורה על ההיערכות לכניסתה לתוקף של האכיפה.

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד), חבר ועדת הכלכלה הביע תקווה כי המהלך ישים סוף לתופעה. "תודה לוועדת הכלכלה, לעומד בראשה ולמשרד התחבורה על קידום התקנות. יחד, כבר בקיץ הקרוב נוכל למנוע אסון נוסף"

שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי: "לאחר שנים של מקרי מוות טרגיים בכלי רכב, הובלתי בנחישות מציאת פתרון לטרגדיות הקשות של שכחת ילדים ברכב. לאחר עבודת מטה של כל הגורמים הרלוונטיים, אני שמחה לבשר כי הבאנו את התקנות לידי מימוש. כבר בקיץ הקרוב, כל רכב יחויב בהתקנת מערכות בטיחות למניעת שכחת ילדים. כך נציל את חייהם של ילדים רבים, ונמנע שכול והרס של משפחות שכל עולמן חרב עליהן בגלל חוסר תשומת לב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully