וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: יותר מ-800 אלף ישראלים נדבקו בקורונה מפרוץ המגיפה

7.3.2021 / 10:11

מנתוני המשרד עולה כי ביממה האחרונה אובחנו 1,923 בני אדם בנגיף, ושיעור החיוביים מבין הבדיקות עלה ל-4.3%. בוקר כניסתה לתוקף של הפעימה השלישית של ההקלות, נרשמה עלייה קלה במספר החולים הקשים. מנהלת תכנית מגן ישראל: "המתווה בטוח וזהיר, אבל צריך להקפיד עליו"

בווידאו: תלמידי כיתות ז'- י' חזרו ללימודים/צילום: ניב אהרונסון ושלומי גבאי

בוקר כניסתה לתוקף של הפעימה השלישית של ההקלות, משרד הבריאות עדכן היום (ראשון) כי 1,923 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל מפרוץ המגיפה ל-800,721. אתמול התקבלו תוצאות עבור 45,938 בדיקות, כששיעור החיוביים לנגיף הוא 4.3%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 40,650. בבתי החולים מאושפזים 1,155 חולים, מתוכם 210 מונשמים ו-724 חולים קשה. נכון להיום מתו 5,861 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל, חמישה מהם ביממה האחרונה.

בנוסף, עדכן משרד הבריאות כי עד כה התחסנו 4,929,084 בני אדם במנה הראשונה ו-3,716,439 במנה השנייה של החיסון לקורונה.

קפה קדוש נפתח בירושלים אחרי הסגר, 7 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
קפה קדוש בירושלים חוזר לפעילות, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

המנהלת הרפואית של "מגן ישראל", ד"ר אורלי גרינפלד, אמרה הבוקר בריאיון ל-103FM כי "המתווה שלנו בטוח וזהיר, אבל צריך להקפיד עליו". זאת, לאחר שהבוקר תלמידי כיתות ז'-י' חזרו ללימודים ונפתחו מסעדות, בתי מלון ואולמות אירועים. לדברי גרינפלד, "החשש מסגר רביעי נובע מכך שאנשים לא ישמרו על ההנחיות".

גרינפלד אף הגיבה לאמירתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בריאיון לרשת "פוקס ניוז" האמריקנית כי "הקורונה מאחורינו". לדבריה, "הקורונה לא מאחורינו, אנחנו צריכים לחיות ליד הקורונה. הקורונה תהיה עוד מעט מאחורינו, אבל עדיין לא. זה דבר שאני לא יכולה לחזות".

חזרתם ללימודים של תלמידי חטיבת הביניים, בי"ס חקלאי פרדס חנה, 7 במרץ 2021. שלומי גבאי
חוזרים ללימודים בחטיבת ביניים בפרדס חנה, הבוקר/שלומי גבאי

במערכת החינוך, התחדשו הבוקר הלימודים בכיתות ז'-י' בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות עם שיעור מתחסנים של יותר מ-70%, וכן מוסדות להשכלה גבוהה, לאחר חודשים רבים שהתלמידים והסטודנטים עברו שיעורים בזום.

במסעדות, הישיבה בפנים תתאפשר רק לבעלי תו ירוק, בתפוסה של 75% ועד מאה איש. הישיבה בחוץ תתאפשר גם ללא תו ירוק, עד מאה איש עם שמירת מרחק של שני מטרים בין שולחנות.

באירועי תרבות וספורט, בתי תפילה וכנסים, יורשו להיכנס עד 500 איש במבנה סגור ועד 750 איש בשטח פתוח. זאת מלבד אולמות ואצטדיון עם יותר מעשרת אלפים מושבים, בהם תותר כניסה של עד אלף איש במבנה סגור ועד 1,500 בשטח פתוח.

בדקו את מגמת התחלואה במקום מגוריכם

באולמות אירועים, תחול הגבלת התקהלות של 50% תפוסה ועד 300 איש, בכפוף לתו הירוק - מתחסנים שבוע לאחר קבלת המנה השנייה ומחלימים בלבד. עד 5% מהמשתתפים יוכלו להיכנס גם בהצגת תוצאת בדיקה שלילית.

במלונות, שכבר חזרו חלקית, תיפתח גם פעילות חדרי האוכל. התפוסה המותרת תהיה עד 50% ולא יותר מ-300 איש.

מבחינת הטיסות, הוחלט כי הגבלת מספר הנכנסים לישראל תתמתן בהדרגה, עד 3,000 נוסעים מדי יום, ברקע אזהרות ממניעת הצבעה בבחירות של אזרחים שמעוניינים להגיע לארץ. בתחילת השבוע יצאו טיסות לנתב"ג מניו יורק, פרנקפורט, לונדון, פריז, ביום שני תצטרף גם קייב ולקראת סוף השבוע יחלו להגיע נוסעים גם מהונג קונג ומטורונטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully