וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל במסר ליום האישה: "הקורונה עלולה לדרדר את השוויון המגדרי"

עודכן לאחרונה: 6.3.2021 / 19:40

בסרטון שפורסם לקראת היום הבינלאומי, קנצלרית גרמניה הזהירה כי הנשים נפגעות מהמשבר בצורה לא מידתית. לדבריה, הן נדרשות לטפל בילדים שנשארים בבתים, ובמקביל לשמור על עבודתן בענפים שהושבתו שוב ושוב. האיחוד האירופי: "המגיפה העצימה את הפערים כמעט בכל תחומי החיים"

קצנלרית גרמניה אנגלה מרקל במסר ליום האישה, 6 במרץ 2020. AP
"לוודא שהמגיפה לא מובילה לנסיגה אל הבניות מגדריות ישנות". מרקל, היום/AP

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הזהירה היום (שבת) כי מגיפת הקורונה מסכנת את השיפור שהושג בשוויון המגדרי. לדבריה, נשים הן המטפלות העיקריות בילדים בזמן הסגרים שהושתו בעקבות הנגיף, והשיעור שלהן מתוך העובדים בענפים שנפגעו גבוה יותר.

"אנחנו חייבים לוודא שהמגיפה לא מובילה לנסיגה אל הבניות מגדריות ישנות, שחשבנו שהתקדמנו מהן", אמרה בסרטון שהופץ לקראת יום האישה הבינלאומי ב-8 במרץ. "פעם נוספת, נשים הן אלה שצריכות למצוא את האיזון בין ללמד את הילדים בבתים, לטפל בהם ולעבוד".

אישה עוברת ליד חנות סגורה בגלזנקירשן, גרמניה, 11.1.21. AP
ייצוג חסר בעמדות קבלת ההחלטות. גלזנקירשן, גרמניה/AP

מרקל ציינה כי נשים נפגעו מהמשבר בצורה לא מידתית, בעוד הן בייצוג חסר בעמדות קבלת ההחלטות. "נשים מהוות יותר מ-75% מהעובדים במערכת הבריאות, ממשרדי רופאים ובתי חולים ועד למעבדות ובתי מרקחת", אמרה הקנצלרית, בעוד 30% בלבד מהמשרות הניהוליות בתחום מאוישות על ידי נשים.

"לא ייתכן שנשים, במידה רבה, סוחבות את החברה שלנו על גבן, ובאותו הזמן לא מעורבות שצורה שוויונית בהחלטות פוליטיות, כלכליות, וחברתיות חשובות", הוסיפה.

היא בירכה על חוק שעבר לאחרונה בגרמניה, שדורש מחברות לשלב יותר נשים בחבר המנהלים, אך הדגישה כי יש לעשות מאמצים רבים יותר לתמיכה בנשים, בין היתר דרך הרחבת מעוני היום והשוואת משכורות. "הגיע הזמן שנשים ירוויחו כמו גברים".

חיזוק מהאיחוד האירופי

פערי המשכורות המגדריים בגרמניה הם מהגדולים באיחוד האירופי. ב-2019, נשים הרוויחו בממוצע 19% פחות מגברים, בין השאר משום שרבות מהן עובדות במשרה חלקית. הפער יורד ל-6% בהשוואה בין נשים לגברים באותן עבודות.

האזהרות של מרקל הוזכרו בדוח השנתי של האיחוד האירופי על שוויון מגדרי, שפורסם בתחילת השבוע. במחקר שערכו, נמצא כי המגיפה "העצימה את הפערים הקיימים בין נשים וגברים כמעט בכל תחומי החיים".

נוסף על העלייה בעומס שנבעה מסגירת בתי הספר והגנים, צוין בדוח כי נשים נמצאות בסבירות גבוהה יותר לעבודה בשכר נמוך במגזר השירותים, שהיה מהנפגעים הגדולים של המגיפה, מה שמעלה את הסיכויים שיישארו ללא עובדה. "ייקח שנים, או אפילו עשורים, לתקן את הנזק שגרמה מהמגיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully