וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק גבר ואישה: השינויים המגדריים בשאלון הכניסה למשטרת ישראל

4.3.2021 / 19:18

לוואלה! נודע כי מועמדים הניגשים לבחינות לארגון מתבקשים להשיב אם מינם הוא גבר, אישה או אחר. מועמדים הבוחרים באפשרות השלישית - יתבקשו לבחור באיזו לשון לפנות אליהם במהלך המבחן. המהלך בוצע ע"י היחידה לשוויון מגדרי ומגוון תרבותי בניסיון לקדם את כלל האוכלוסיות

מצעד גאווה בתל אביב. דוברות משטרת ישראל
מצעד הגאווה בתל אביב (למצולמים אין קשר לנאמר)/דוברות משטרת ישראל

משטרת ישראל שינתה את נוסח מבחני המיון למועמדים לשורותיה, כך שיותאמו לכלל המגדרים. לוואלה! נודע היום (חמישי) כי במסגרת השינוי, הנבחן מתבקש להשיב בשאלון הממוחשב בנוגע למינו - גבר, אישה או אחר. נבחן שישיב "אחר", יתבקש לסמן באיזו לשון הוא מעוניין להיבחן - גבר או אישה. בנוסף, במקום "שם האב" ו"שם האב", יסמנו המועמדים "הורה 1" ו-"הורה 2".

השינוי בוצע על ידי היחידה לשוויון מגדרי ולמגוון תרבותי שהוקמה במשטרה באוקטובר 2019 על ידי ממלא המקום המפכ"ל דאז, ניצב מוטי כהן. היחידה כפופה ישירות למפכ"ל המשטרה והחליפה את יחידת יועצת המפכ"ל לענייני נשים. בראש היחידה עומדת כיום תת-ניצב יפעת שקלאר, ובקרוב תתפוס את מקומה תת-ניצב סיגל טולדו ששימשה בשנתיים האחרונות דוברת המשטרה.

מצעד הגאווה בתל אביב, 14 ביוני 2019. ראובן קסטרו
עמידה ביעדי גיוס. מצעד הגאווה בתל אביב/ראובן קסטרו

היחידה אחראית לגיבוש מדיניות, כתיבת נהלים ופקודות ולמיסוד תהליכי עבודה במטרה מוצהרת של המשטרה להביא לגיוון בשורות המשטרה באופן שישקף את החברה הישראלית. במסגרת היחידה פועל מדור מקצועי האחראי על הטמעת התודעה הרב תרבותית בשורות המשטרה, והשינוי בנוסח השאלונים הוא פרי עבודתו. במסגרת פעילותו, יוזם המדור מהלכים לקידום שוויון הזדמנויות בשורות הארגון.

זאת ועוד, פעילות היחידה כולה מתמקדת באיתור חסמים המקשים על קידום אוכלוסיות מיוחדות בתוך המשטרה. בין השאר היא מקדמת הסברה פנים-ארגונית וחוץ-ארגונית בתחום המאבק באי שוויון מגדרי או תרבותי. כך, בין המשימות שהוגדרו לאנשי היחידה, ניתן למנת ייזום פעולות כך שיאפשרו למשטרה לעמוד ביעדי גיוס מקרב אוכלוסיות מיוחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully