וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלימות בחברה הערבית: רכבו של בכיר במועצת דליית אל-כרמל הוצת ליד ביתו

עודכן לאחרונה: 6.3.2021 / 15:57

לא היו נפגעים באירוע, אך מהמועצה נמסר כי בעקבותיו לא תהיה מחר קבלת קהל, וכי תתקיים עצרת מחאה. המשטרה פתחה בחקירה. ראש המועצה, רפיק חלבי: "דורש לגלות במהרה מי ביצע את הפשע ושולחיהם"

בווידאו: רכבו של בכיר במועצת דליית אל-כרמל הוצת סמוך לביתו/עריכה: טל רזניק

רכבו של גזבר מועצת דליית אל-כרמל, עדואן עדואן, הוצת הלילה (שבת) ליד ביתו. לא היו נפגעים באירוע. מהמועצה נמסר כי בעקבות המקרה לא תהיה מחר קבלת קהל, וכי תתקיים עצרת מחאה למשך שעה החל מ-10:00 בבוקר. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

ראש המועצה, רפיק חלבי, אמר כי הגיע לביתו של של הגזבר ושוחח עם קציני המשטרה שהגיעו למקום. "אני דורש לגלות במהרה את מבצעי הפשע ואת שולחיהם. אני מגנה בחריפות את ההצתה ואת מבצעיה. זו עליית מדרגה כשפוגעים במנהל בכיר במועצה והמשטרה חייבת לפעול לגילוי מבצעי ההצתה ולהענישם בחומרה".

רכבו של גזבר דליית אל-כרמל הוצת סמוך לביתו, 6 מרץ 2021. צילום, צילום מסך
רכבו של בכיר מועצת דליית אל-כרמל שהוצת, היום/צילום מסך, צילום

הצתת רכבו של גזבר המועצה מתווספת למקרי תקיפה רבים שאירעו בשנה האחרונה כלפי בכירים ברשויות הערביות, וברקע המחאה נגד הפשיעה והאלימות הרצחנית בחברה הערבית.

במסגרת המחאה, אלפים השתתפו אתמול בהפגנת ענק ארצית באום אל-פחם - בשבוע השמיני ברציפות שמתקיימות בעיר הפגנות מאז ניסיון הרצח ב-7 בינואר של ראש העיר לשעבר, בכיר התנועה האסלאמית, ד"ר סלימאן אגברייה בן ה-63. ב-22 בינואר, בתום אחת הפגנות המחאה האלה נרצח ביריות הצעיר, מוחמד אגבאריה בן ה-21 כששב לביתו מהפגנה.

בין המפגינים היו גם יהודים שהגיעו להביע הזדהות עם מאבק תושבי העיר ומחאה נגד האלימות המשטרתית. יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, שהגיע אף הוא לאום אל-פחם, גורש מהמקום על ידי המפגינים. המפגינים צעדו מכיכר העיר לכיוון תחנת המשטרה, וחלקם ירי זיקוקים לאוויר. המשטרה טענה כי גם הושלכו אבנים לאבר שוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully