וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור נפגש עם מנהיג השיעים בעיראק: "הגן על החלשים והנרדפים ביותר"

עודכן לאחרונה: 6.3.2021 / 17:54

כחלק מביקורו ההיסטורי במדינה, פגש פרנציסקוס לראשונה את האייתוללה עלי סיסתאני בן ה-90, והודה לו על הגנתו על הנוצרים. הפגישה ארכה כ-45 דקות ומהווה את אחת הפסגות המשמעותיות ביותר בין אפיפיור לדמות מוסלמית שיעית מובילה בשנים האחרונות

בווידאו: האפיפיור נפגש עם מנהיג השיעים בעיראק/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

האפיפיור פרנציסקוס נפגש היום (שבת) לראשונה עם האייתוללה עלי סיסתאני, מנהיג השיעים בעיראק, כחלק מביקורו ההיסטורי במדינה. המפגש נערך בביתו של סיסתאני בעיר נג'ף, ובסיומו נמסר מטעם הוותיקן כי האפיפיור מודה לו על כך ש"הרים את קולו והגן על החלשים והנרדפים ביותר, ובכך אישר את קדושת החיים ואת חשיבות אחדותו של העם העיראקי".

הצוותים של האפיפיור והאייטוללה דנו בפרטי הפגישה חודשים לפני שיצאה לפועל. מטעם לשכתו של סיסתאני נמסר כי הוא מודה לאפיפיור על ביקורו בנג'ף וכי הנוצרים במדינה "צריכים לחיות בביטחון ובשלום כמו כל העיראקים, ועם זכויות חוקתיות מלאות".

המפגש של סיסתאני בן ה-90 עם האפיפיור ארך כ-45 דקות, ומהווה את אחת הפסגות המשמעותיות ביותר בין אפיפיור לדמות מוסלמית שיעית מובילה בשנים האחרונות. כמו כן, האפיפיור הדגיש בפגישה את החשיבות של שיתוף פעולה וחברות בין קהילות מדתות שונות.

האפיפיור פרנציסקוס נפגש לראשונה עם האייתוללה עלי סיסתאני, מנהיג השיעים בעיראק, כחלק מביקורו ההיסטורי במדינה. 6 במרץ 2021. רויטרס
נפגשו לראשונה. פרנציסקוס עם האייתוללה עלי סיסתאני, היום/רויטרס

לאחר הביקור בנג'ף המשיך פרנציסקוס לעיר נאסריה, שם הוא אירח תפילה משותפת עם אנשי דת באזור הנחשב למקום לידתו של אברהם. בהמשך, ערך מיסה ציבורית בקתדרלת "סנט ג'וזף" בבירה בגדאד.

סיורו של פרנציסקוס בעיראק יימשך יומיים נוספים, כשעל חלקים נרחבים במדינה הוטל עוצר. כעשרת אלפים אנשי ביטחון יתפרסו בעיראק במהלך ביקורו של פרנציסקוס.

מסעו של האפיפיור הוא הראשון שלו בעולם מאז תחילת מגיפת הקורונה בשנה שעברה. עם הגעתו אתמול למדינה, קרא פרנציסקוס "לשים סוף לאלימות ולהקצנה", והבהיר כי הקהילות הנוצריות ההולכות ומצטמצמות במדינה חייבות לקבל מעמד בולט יותר בעיראק, לצד מתן זכויות מלאות וחירויות.

האפיפיור פרנציסקוס בבגדאד, עיראק, 6 במרץ 2021. רויטרס
המיסה בבגדאד, היום/רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס בעיר נאסריה שבעיראק, במהלך ביקורו ההיסטורי במדינה. 6 במרץ 2021. רויטרס
תפילה משותפת עם אנשי דת באזור הנחשב למקום לידתו של אברהם. פרנציסקוס, היום/רויטרס

ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-קדימי בירך את האפיפיור בנמל התעופה. הוא זכה לקבלת פנים רשמית בנמל, שכללה חיילים בלבוש מסורתי ושירת מקהלה. גם נשיא המדינה ברהם סאליח בירך את האפיפיור על הגעתו.

בנאום שנשא, אמר האפיפיור כי הוא שמח על הגעתו לעיראק וכינה אותה "ערש הציוויליזציה". "הלוואי והתנגשויות יירגעו ויהיה קץ לאלימות, להקצנה, לפלגנות ולחוסר הסובלנות", אמר. "עיראק סבלה מההשפעות הקשות של הלחימה, הסכסוכים בין הארגונים שהונעו לעתים קרובות על ידי קיצונים חסרי יכולת לקבל את הדו-קיום בין הקבצות האתניות והדתיות השונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully