וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור אישר חוק שמאפשר לנשים לבצע תפקידים במיסות

פרנציסקוס שינה את החוק כדי לאפשר לנשים לשמש בתפקידי מזבח ולהיות מאזינות בפולחנים, אך לא לכהן בכמורה. ההחלטה מתיישבת עם הנוהג שכבר מקובל ברחבי העולם, ונועדה למנוע מבישופים את הכוח להדיר נשים במחוזות שלהם. "לא שינוי רדיקלי, אך משמעותי"

בווידאו: האפיפיור מכריז על תמיכה בנישואים אזרחיים להומואים/צילום: רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס פרסם אתמול (שני) כי הוא שינה חוק של הכנסייה הקתולית כדי לאפשר רשמית לנשים לקחת חלק פעיל במהלך מיסה. האפיפיור הדגיש כי הצעד לא נועד כדי לקדם נשים למעמד כמורה.

החוק החדש מכתיב במפורש כי נשים ללא שבועה דתית (כלומר, נשים שאינן נזירות) יכולות לשמש בתפקידי המזבח ולהיות מאזינות בפולחנים. למרות שכבר במשך שנים רבות זהו הנוהג השגרתי במדינות מתפתחות רבות, השינוי בחוק הכנסייתי שולל מבישופים את הכוח למנוע מנשים לבצע את המשימות במחוזות שלהם.

האפיפיור מסר כי החלטתו הגיעה לאחר הרהור תאולוגי, ובעקבות דבריהם של בישופים רבים על השינוי ההכרחי שיש לערוך כתגובה ל"צורכי השעה".

האפיפיור פרנציסקוס נושא תפילה בוותיקן, ב-6 בינואר 2021. רויטרס
תגובה לצרכי השעה. האפיפיור פרנציסקוס נושא תפילה בתחילת ינואר/רויטרס

באפריל האחרון, מנהיג העולם הנוצרי גיבש את הוועדה השניחה מאז 2016 לבחינת האפשרויות להסמיך נשים למעמד כמורה זוטרה. כמרים זוטרים יכולים להוביל דרשות תפילה, ולמלא מחוייבויות כמורה רבות בזמן העדרותו של כומר, אך הם מנועים מדברים מהותיים אחרים כמו הקשבה לוידויים וקידוש בטקס אכילת הלחם ושתיית היין. נושא הסמכת הנשים לכמורה נותר עדיין כטאבו מוחלט.

אין זו הפעם הראשונה שפרנציסקוס משתמש במעמדו כדי לקדם נשים, והוא ידוע כאפיפיור פעיל במיוחד במינוי נשים לתפקידים בכירים בוותיקן. באוגוסט שעבר, הוא שכר שש נשים לפקח על כספי הוותיקן - עד אז, כל 15 חברי המועצה הכלכלית של הוותיקן היו גברים בלבד.

"זה לא שינוי רדיקלי לחלוטין, אך מה שדי משמעותי היא העובדה שהכנסייה מכירה בנוהג המקובל בקרב קתוליים ברחבי העולם, ועושה צעדים להיות יותר כוללנית", נמסר מועידת הסמכת הנשים, "ברוב המקומות נשים גם משמשות ככוהנות דת. בתקווה, נראה יותר נשים מעורבות בפולחני המיסות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully