וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור בחר לראשונה באיש דת שחור מארה"ב לתפקיד קרדינל

ווילטון דניאל גרגורי, הארכיבישוף בן ה-72 של וושינגטון, הוא אחד מ-13 קרדינלים חדשים שוהכרזו במפתיע. בין היתר, תהיה לו השפעה על זהות האפיפיור הבא. הוא ידוע בעמדות הפרוגרסיביות שלו, ואף תקף בחריפות את טראמפ אחרי שפינה מפגינים לצורך ביקור בכנסייה

בווידאו: האפיפיור מכריז על תמיכה בנישואים אזרחיים להומואים/צילום: רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס הודיע היום (ראשון) על מינוי 13 קרדינלים חדשים, בהם הארכיבישוף של וושינגטון - שיהיה הקרדינל האמריקני השחור הראשון בכנסייה הקתולית. האפיפיור הודיע במפתיע על בחירתו במהלך המיסה שערך מחלונו המשקיף על כיכר סנט פטר בוותיקן. טקס הכתרתם של הקרדינלים - שהם הסמכות הדתית הגבוהה ביותר בכנסייה הקתולית מתחת לאפיפיור - יתקיים ב-28 בנובמבר.

ווילטון דניאל גרגורי, הארכיבישוף בן ה-72 של וושינגטון, יזכה בין היתר לבחור באפיפיור הבא. ארבעה מתוך 13 הקרדינלים העתידיים הם בני יותר מ-80, ולכן הם לא יורשו להצביע בהתאם לחוקי הכנסייה.

יחד עם גרגורי, תשעת הקרדינלים שיהיו בעלי השפעה על זהות מנהיג הכנסייה הקתולית הבא מגיעים משמונה מדינות שונות - ארצות הברית, איטליה, מלטה, רואנדה, הפיליפינים, צ'ילה, ברוניי ומקסיקו.

מומחים אומרים כי הבחירה בהם מהדקת את השפעתו של פרנציסקוס על קבוצת אנשי הדת שיבחרו את היורש שלו ביום מן הימים. אם אכן הקרדינלים ימונו כצפוי, כ-60% מהכמורה הבכירה בכנסייה הקתולית מונו בימיו של פרנציסקוס, שככל הנראה מנסה להבטיח שיורשיו ימשיכו במדיניות המכילה שלו.

רק בשבוע שעבר פורסם ריאיון שלו בסרט תיעודי שבו הביע האפיפיור תמיכה בנישואים אזרחיים של זוגות חד-מיניים, בזמן שהעמדה הרשמית של הכנסייה הקתולית רואה ביחסים הומוסקסואליים חטא.

הארכיבישוף ווילטון דניאל גרגורי מדבר עם מאמינים באטלנטה, 5 בדצמבר 2013. רויטרס
מונה לתפקיד אחרי שיורשו טייח ניצול מיני. הארכיבישוף ווילטון דניאל גרגורי/רויטרס

גרגורי, שהפך לכומר בגיל 25, מונה לתפקיד הנוכחי שלו במאי אשתקד. הוא החליף את דונלד וורל, שהתפטר בשל טיוח מעשי ניצול מיני בתוך הכנסייה. גרגורי הוביל את המאמצים לעקור את התופעה מהשורש, ובתור נשיא ועידת הבישופים של ארצות הברית, הוא דחף את מנהיגי הכנסייה הקתולית לאמץ צעדי ענישה קשים יותר נגד עברייני מין ב-2002.

בנוסף לכך, הוא תקף את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשל התבטאויותיו וביקוריו באתרים דתיים, במיוחד אחרי שהגיע לכנסיית יוחנן פאולוס השני בוושינגטון תוך שכוחות הביטחון פינו באלימות מפגינים נגד הגזענות, לצורך פוטו-אופ עם ספר תנ"ך. גרגורי כינה את הביקור "מביש ומגונה".

מינויים בולטים נוספים של האפיפיור הם של אנשי דת מרואנדה ומברוניי, כחלק מהמדיניות של האפיפיור להעלות את מעמדן של כנסיות במקומות מרוחקים, שבהם הקתולים הם מיעוט קטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully