וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכים המאמצים להעביר את תכנית המענקים של ביידן, פשרה בנושא דמי אבטלה

עודכן לאחרונה: 6.3.2021 / 12:57

הדיונים בסנאט נדחו במשך שעות לאחר שסנאטור דמוקרטי דרש לצמצם את הסכום, עקב חשש שכמות נדיבה מדי תעכב את התאוששות המשק. הדמוקרטים התפשרו לבסוף, לאחר התערבות של הנשיא, וסיפקו הצצה לקשיים הצפויים בסנאט החלוק

בווידאו: ביידן מציג תכנית סיוע להתמודדות עם נזקי הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הסנאט האמריקני אישר הלילה (שבת) הצעה להעניק דמי אבטלה פדרליים שבועיים בסך 300 דולרים בשבוע לאזרחים אמריקנים שנותרו מחוסרי עבודה בשל משבר הקורונה. זאת, לאחר שהדיון בנושא התעכב בסנאט במשך שעות, אחרי שאחד הסנאטורים הדמוקרטים דרש לצמצם את הסכום המוענק. ההצעה עברה ברוב של 50 תומכים מול 49 מתנגדים.

הסנאט, בו קיים רוב דמוקרטי על חודו של קול בזכות סמכות סגנית הנשיא קמלה האריס להצביע בו, רצה להעניק למחוסרי עבודה דמי אבטלה גבוהים יותר, בסך 400 דולרים בשבוע. זאת, במסגרת תכנית הסיוע הכלכלית של הנשיא ג'ו ביידן בשווי 1.9 טריליון דולרים, שנועדה לסייע בהתמודדות עם נזקי מגיפת הקורונה.

אך הדיונים בנושא התעכבו במשך שעות ארוכות לאחר שאחד מחברי הסנאט, הסנאטור הדמוקרטי ג'ו מנצ'ין מדרום וירג'יניה, דרש לצמצם את סכום דמי האבטלה, עקב חשש שכמות נדיבה מדי תמנע את רצון האזרחים לשוב לעבודה, ובכך תתעכב התאוששות המשק.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הבית הלבן, 2 במרץ 2021. AP
סייע באישור ההצעה. ביידן, השבוע/AP

הדמוקרטים, לאחר התערבות של הנשיא, הסכימו בסוף לצמצם את סכום דמי האבטלה במאה דולרים בשבוע, לבקשתם של מנצ'ין ושל גורמים נוספים. כמו כן, הוסכם כי הסכומים יוענקו למחוסרי העבודה עד 6 בספטמבר, במקום עד תחילת אוקטובר, כפי שרצו תחילה הדמוקרטים.

הקשיים בהעברת ההצעה מספקים הצצה אפשרית לעתידו של הסנאט החלוק, בו הדמוקרטים לא יוכלו להרשות לעצמם להחסיר אף לא קול אחד בהצבעות.

"הנשיא תומך בהסכם הפשרה, והוא אסיר תודה לכל הסנאטורים שעבדו כל כך קשה כדי להגיע לתוצאה הזו", אמרה ג'ן סאקי, דוברת הבית הלבן.

בעקבות השינויים שבוצעו בסעיפי תכנית הסיוע הכלכלית, היא תיאלץ לחזור עתה לבית הנבחרים לקראת הצבעה בשבוע הבא, ורק לאחר שתאושר יוכל ביידן לחתום עליה ולאשר אותה סופית.

עוד בוואלה!

שישה מטרים, בחצי שעה: רכב החלל של נאס"א ביצע נסיעת בכורה במאדים

לכתבה המלאה
הסנאטור הדמוקרטי ג'ו מנצ'ין מדרום וירג'יניה. 1 במרץ 2021. רויטרס
דרש לצמצם את סכום דמי האבטלה. הסנאטור ג'ו מנצ'ין, השבוע/רויטרס

הנשיא חשף את תכנית הסיוע בחודש ינואר, בכדי לסיים לדבריו "משבר של סבל אנושי עמוק" דרך האצת חיסונים והזרמת עזרה כספית לאזרחים שנאבקים עם המשבר הכלכלי הממושך שגרמה המגיפה.

בין המטרות שהציב ביידן בתכנית, המכונה "תוכנית ההצלה האמריקנית" - הוצאה לפועל של כמאה מיליון חיסונים עד ליום המאה לממשלו, ופתיחה מחדש של מרבית בתי הספר עד האביב. במקביל, התכנית מספקת סבב נוסף של סיוע כלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully