וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: יהיו מספיק חיסונים לכולם עד לסוף מאי

עודכן לאחרונה: 3.3.2021 / 16:57

נשיא ארה"ב אמר כי כל אדם בוגר שירצה להתחסן יוכל לעשות זאת, חודשיים לפני המצופה, אך הדגיש כי "המאבק רחוק מלהסתיים". ביידן קרא לשמור על זהירות, אך כמה מדינות, בהן טקסס, מסירות את ההגבלות

בווידאו: ארה"ב הנציחה את חצי מיליון קורבנות הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הלילה (רביעי) כי לארצות הברית יהיו מספיק חיסוני קורונה לאזרחים מבוגרים עד לסוף מאי - חודשיים לפני המצופה. עם זאת, ביידן הדגיש כי יש להאיץ את מבצע החיסונים ולשכנע את האזרחים להתחסן.

הנשיא הדמוקרטי הזהיר כי יש להישאר "דרוכים" משום ש"המאבק הזה רחוק מלהסתיים", לאור הווריאנטים החדשים של הנגיף הגורמים לדאגה רבה. על אף שיש ירידה חדה במספר המאובחנים מאז תחילת השנה - 68 אלף בממוצע כיום בהשוואה לשיא של 300 אלף ב-8 בינואר, המגמה הזו התמתנה בשבוע החולף והמומחים חוששים מפני גל חדש.

ביידן אמר כי יצרנית התרופות "מרק", שהחליטה השנה לעצור את פיתוח החיסון שלה לקורונה, תשתף פעולה עם "ג'ונסון&ג'ונסון" ביצור החיסון שלה, שניתן במנה אחת. הוא אושר לשימוש על ידי ה-FDA בסוף השבוע. הנשיא אמר כי שיתוף הפעולה בין שתי החברות דומה לזה שנראה בעת מלחמת העולם שנייה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הבית הלבן, 2 במרץ 2021. AP
עומד ביעדים. ביידן בבית הלבן, אתמול/AP

בנוסף לכך, הנשיא הבטיח כי כל מורה בארצות הברית יוכל לקבל לפחות זריקה אחת עד לסוף החודש, ובכך להאיץ את פתיחתם של בתי הספר. עם זאת, ביחס לחזרה לשגרה באופן כללי, ביידן היה זהיר יותר. הוא אמר כי הוא לא בטוח מתי זה יקרה, אף שצין כי זה יהיה בתוך פחות משנה מהיום. לדבריו, "אנחנו זקוקים למחסנים, לאנשים שיתנו את הזריקה בזרועות של האנשים, בזרועות של מיליוני אמריקנים. זה לא נגמר עוד".

יותר מ-76 מיליון מנות חיסונים ניתנו עד כה בארצות הברית, שכיסו יותר מ-15% מהאוכלוסייה. בהתאם לקצב הנוכחי, 1.74 מיליון מנות ביום, ממשל ביידן בדרך לעמוד ביעד שהציב - מתן מאה מיליון חיסונים במאה הימים הראשונים שלו. יותר מחצי מיליון אמריקנים מתו מהנגיף, יותר מבכל מדינה אחרת בעולם.

עוד בוואלה!

אוסטריה ודנמרק ייצרו חיסוני קורונה עם ישראל: "האיחוד איטי מדי"

לכתבה המלאה
תור לחיסון לקורונה באצטדיון בארלינגטון, טקסס, ארה"ב, 13 בפברואר 2021. רויטרס
בדרך לפתיחה מחודשת של המדינה. תור לחיסונים במתקן באצטדיון בארלינגטון, טקסס/רויטרס

לעומת הגישה הזהירה שהביע ביידן, כמה מדינות בארצות הברית הודיעו על הסרת ההגבלות על מנת לאפשר את חידוש פעילות העסקים. אחת מהן היא טקסס, שבה המושל הרפובליקני גרג אבוט חתם על צו שייכנס לתוקף בעוד שבוע. חובת עטיית המסיכות תבוטל, ובתי העסק יוכלו להיפתח במתכונת רגילה.

"הגיע הזמן לפתוח את טקסס לחלוטין", אמר אבוט. "יותר מדי בעלי עסקים קטנים מתקשים לשלם את חשבונותיהם. זה חייב להסתיים", הדגיש המושל, שמדינתו סבלה מקריסת מערכת החשמל שלה בחודש שעבר בעקבות גל כפור קיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully