וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה ודנמרק ייצרו חיסוני קורונה עם ישראל: "האיחוד איטי מדי"

קנצלר אוסטריה וראש ממשלת דנמרק אמרו כי הם לא יהיו תלויים עוד באיחוד האירופי, בשל השיבושים בקצב החיסונים. שיתוף הפעולה יעסוק ביצור חיסונים מהדור השני על מנת להתמודד עם הווריאנטים השונים. בהונגריה כבר החלו להשתמש בחיסונים של רוסיה וסין

בווידאו: השר ההמונה על החיסונים בבריטניה מסיע דאגה מהמוטציה הברזילאית/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ אמר היום (שלישי) כי ארצו ודנמרק ישתפו פעולה עם ישראל ביצור חיסונים נגד נגיף הקורונה. הוא אמר כי מבצע החיסונים באיחוד האירופי "איטי מדי" - רק 7.5% מתושבי הגוש התחסנו לפחות פעם אחת נגד הנגיף, בהשוואה ל-31% בבריטניה ו-53.7% בישראל.

"עלינו להיות מוכנים למוטציות נוספות ואנחנו לא יכולים להיות תלויים עוד רק על האיחוד האירופי ביצור חיסונים מדור שני", אמר קורץ. הוא אמר כי אוסטריה ודנמרק "לא יסתמכו בעתיד על האיחוד האירופי וייצרו בשנים הקרובות חיסונים מדור שני עבור מוטציות עתידיות של נגיף הקורונה, יחד עם ישראל, בנוסף למחקר משותף של טיפולים אפשריים".

ראש ממשלת דנמרק, מטה פרדריקסן, אמרה כי יש צורך בפעולה חד-צדדית בשל הקשיים באספקת החיסונים. "אני לא חושבת שהאסטרטגיה של האיחוד האירופי מספיקה לבדה, משום שאנחנו צריכים להגדיל את היכולת", אמרה. "לכן אנחנו ברי-מזרל להתחיל עכשיו בשותפות עם ישראל".

סבסטיאן קורץ, קנצלר אוסטריה במהלך מסע"ת בנושא התפשטות נגיף הקורונה בווינה 2 במרץ 2021. רויטרס
מרמור בקרב מדינות האיחוד. קנצלר אוסטריה קורץ, אתמול/רויטרס

אסטרטגיית החיסונים של האיחוד האירופי סובלת משיבושים באספקה בשל בעיות ביצור, וגם בשל השגות לא מבוססות ביחס לשימוש בחיסון של אסטרהזניקה. בשבועות האחרונים, כמה מדינות אחרות בגוש אותתו שהן רוצות להשתמש בחיסונים שטרם אושרו על ידי סוכנות התרופות האירופית. ממשלת הונגריה כבר החלה לחסן את אזרחיה עם החיסונים שיוצרו ברוסיה ובסין.

דובר של הנציבות האירופית דחה את התחושה שלפיה הסולידריות בקרב 27 חברות הגוש מתפוררת בשל התסכול מקצב החיסונים. דובר אחר אמר כי מדינות אירופה רשאיות לרכוש חיסונים נוספים כל עוד הן לא עושות את זה במשא ומתן צדדי עם הספקיות המרכזיות של האיחוד, פייזר, מודרנה ואסטרהזניקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully