וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנג'ל הבטיחה ש"הכול יהיה בסדר". זה נגמר בכדור בראש בהפגנה

4.3.2021 / 17:18

מאות צעירים במיאנמר השתתפו בהלווייתה של בת ה-19, שלבשה חולצה עם הכיתוב האופטימי במהלך מחאה שבה נהרגה מאש כוחות הביטחון. "נילחם בדיקטטורה עד הסוף. אנחנו חייבים לנצח"

בווידאו: כוחות הביטחון הרגו תשעה מפגינים במיאנמר/צילום: רויטרס

מאות אנשים השתתפו היום (חמישי) בהלווייתה של מפגינה בת 19 שנהרגה במיאנמר במהלך המחאות נגד החונטה הצבאית. אנג'ל, שהייתה ידועה גם בשם קיאל סין, נורתה אתמול בראשה בעיר מנדליי, בזמן שלבשה חולצה שעליה היה כתוב באנגלית "הכול יהיה בסדר".

האבלים, רבים מהם בני גילה, חלפו על פני ארונה הפתוח ושרו שירי מחאה. הם הניפו שלוש אצבעות, סמל ההתנגדות למשטר, וקראו סיסמאות נגד ההפיכה של 1 בפברואר. יותר מ-50 בני אדם נהרגו בהפגנות נגד שלטון הגנרלים, 38 מהם, לפי האו"ם, רק אתמול. למרות היד הקשה, ההפגנות ברחבי מיאנמר, בורמה לשעבר, נמשכו גם היום.

סאי טון, בן 32, אמר בהלוויה כי הוא לא מצליח לעכל את מה שקרה לה. "אנחנו זועמים כל כך על ההתנהגות הלא אנושית שלהם, ועצובים מאוד בו-זמנית", הוא אמר לרויטרס בשיחת טלפון. "נילחם בדיקטטורה עד הסוף. אנחנו חייבים לנצח".

המפגינה קיאל סין, מנדליי, מיאנמר, 3 במרץ 2021. רויטרס
יותר מ-50 נהרגו מאז ההפיכה. אנג'ל בהפגנה במנדליי, אתמול/רויטרס

למרות הסיסמה האופטימית על חולצתה, אנג'ל הייתה מודעת לסכנה הנשקפת לה. היא פרסמה את סוג הדם שלה, איש קשר ובקשה לתרום את גופתה אם היא תיהרג. המשפט "הכל יהיה בסדר" התפשט ברשתות החברתיות מאז ההרג שלה.

הצבא מתקשה לאכוף את סמכותו על הדור הצעיר, שגדל בשנים האחרונות תחת הנהגתה של אונג סן סו צ'י. הצבא, ששלט במדינה במשך כ-50 שנה עד שהחל בנסיגה חלקית מהפוליטיקה לפני כעשור, אמר כי הבחירות בנובמבר זויפו לטובת סו צ'י. ועדת הבחירות דחתה את הטענות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully