וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המטרה שלנו תנצח": הנאום הנרגש של שגריר מיאנמר באו"ם נגד החונטה

27.2.2021 / 14:58

השגריר אמר כי הוא מדבר בשם הממשלה המודחת, וקרא לקהילה הבינלאומית לפעול נגד הצבא ולשים קץ להפיכה. הוא זכה למחיאות כפיים, אך בתגובה הודח על ידי השלטונות. "להפסיק את דיכוי החפים מפשע ולהשיב את הדמוקרטיה", אמר השגריר

בווידאו: הנאום הנרגש של שגריר מיאנמר באו"ם נגד החונטה הצבאית/צילום: רויטרס

שגריר מיאנמר באו"ם נשא נאום נרגש נגד החונטה השלטת בארצו, וקרא להשתמש "בכל האמצעים הנדרשים" כדי לעצור את ההפיכה - ובתגובה הוא הודח היום (שבת) על ידי הצבא. השגריר, קיאוו מוי טון, אמר בפני העצרת הכללית כי הוא מדבר בשמה של הממשלה האזרחית המודחת של אונג סן סו צ'י. הוא הפציר בקהילה הבינלאומית לפעול למען ביטחון אזרחי מיאנמר, מול האלימות שמפעילים כוחות הביטחון נגד מאות אלפי המפגינים ברחובות.

"אנחנו זקוקים לפעולה האפשרית הנחושה ביותר מהקהילה הבינלאומית כדי לשים קץ להפיכה באופן מידי, להפסיק את דיכוי החפים מפשע ולהשיב את הדמוקרטיה", אמר השגריר בפני העצרת הכללית. הוא זכה למחיאות כפיים עם סיום דברים, שאותם אמר בבורמזית. הוא הניף שלוש אצבעות, סמל תנועת המחאה, והכריז: "המטרה שלנו תנצח".

שגריר מיאנמר באו"ם עושה את מחוות שלוש האצבעות נגד החונטה, 26 בפברואר 2021. רויטרס
"לשים קץ להפיכה באופן מידי". שגריר מיאנמר באו"ם, אתמול/רויטרס

השלטון הצבאי המשיך גם היום להפעיל יד קשה נגד המפגינים. אישה אחת נהרגה ועוד רבים אחרים נעצרו על ידי כוחות הביטחון ברחבי המדינה, בפעולה התקיפה ביותר שלהם מאז תחילת ההפגנות נגד ההפיכה שאירעה בתחילת החודש. לפחות שלושה מפגינים נוספים נהרגו בשבועות האחרונות, לצד שוטר אחד.

הצבא עצר את סו צ'י, הנשיא ואת ההנהגה האזרחית בתחילת החודש, בטענה לזיופים בבחירות בנובמבר. מנהיגת המדינה המודחת לא נראתה מאז, ואתמול דווח כי היא הועברה לפני כמה ימים ממעונה בבירה, שם הוחזקה במעצר בית, למקום לא ידוע.

ארצות הברית, בריטניה ומדינות מערביות אחרות הטילו סנקציות מוגבלות על החונטה והגנרלים, אך סין ורוסיה, שלהן יש זכות וטו במועצת הביטחון, אומרות כי זה "עניין פנימי" של מיאנמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully