וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תעלה להצבעה: גיל המעקב בצמיד אלקטרוני יירד ל-14

עודכן לאחרונה: 4.3.2021 / 15:56

לפי הצעת החוק, הממשלה תוכל להורות על פיקוח טכנולוגי בבידוד גם לנכנסים לישראל שגילם נמוך מ-18. בניגוד למצב הנוכחי, הנוסח שיעלה להצבעה יקבע כי האזיק יהיה ברירת המחדל, ורק מי שיסרב או אינו עומד בתנאים יופנה למלונית קורונה. "צעד חיוני להפחתת התחלואה"

בווידאו: נוסעים נחתו בנתב"ג וחוברו לצמיד אלקטרוני/צילום: ניב אהרונסון ורויטרס

הממשלה תעלה להצבעה בתחילת השבוע הבא חוק להורדת גיל הפיקוח האלקטרוני לשבים מחו"ל מ-18 ל-14 - כך נודע היום (חמישי). כמו כן, לפי הנוסח החדש, הבידוד באמצעות הצמיד האלקטרוני יהפוך לברירת המחדל, ורק מי שיסרב או שאינו עומד בתנאים לבידוד ביתי ולפיקוח טכנולוגי יישלח למלונית קורונה.

"בעת שהממשלה הכריזה על צורך בכך, נכנס לישראל יחויב, ככלל, לשהות בבידוד בביתו או במקום מתאים אחר העומד לרשותו, תוך שימוש באמצעי פיקוח טכנולוגי, בהתאם להוראת הנציג המוסמך", נכתב בהצעת החוק. רק מי שיסרב, או שאינו עומד בתנאים לבידוד ביתי או לפיקוח טכנולוגי (כגון שאין לו מקום מתאים) - יישלח לבידוד במקום לבידוד מטעם המדינה (מלונית)".

לקראת הסגר ההרמטי בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
פיקוח על החוזרים מגיל 14 ומעלה. נתב"ג/ראובן קסטרו

בהצעה מוסבר כי "וידוא שמירת הבידוד למי שנכנסים לישראל מחו"ל יסייעו לצמצם את כניסתה והפצתה של התחלואה המיובאת לארץ, ולכן קביעת חובת הפיקוח הטכנולוגי בבידוד בית, וחלופה של שהייה במלונית, היא צעד חיוני להפחתת התחלואה בישראל, שתאפשר חזרה הדרגתית לשגרה".

לפי מתווה הפיילוט שהחל בראשון, הצמיד האלקטורני ניתן לשבים מחו"ל כחלופה לבידוד הכפוי במלוניות הקורונה, בניסיון להמשיך לאכוף באופן יעיל את חובת הבידוד. כך, כל אדם ששב ארצה עובר בדיקת קורונה בנתב"ג, ואם תוצאותיה יצאו שליליות - מונחות בפניו שתי אפשרויות: בידוד במלונית או בידוד ביתי עם אמצעי המעקב האלקטרוני.

אדם המקבל את הצמיד יוכל לענוד אותו על ידו או רגלו, ולצדו יקבל תג וסוג של טלפון נייד חכם כחלק מערכת המעקב. במשרד הבריאות בוחנים אפשרות לקבוע בעתיד תג מחיר לצמיד, 15 שקלים ליום, שיחול על המבודד. זאת, בנוסף לפיקדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully