וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחה חלקית: חללית של חברת SpaceX התפוצצה לאחר שנחתה

עודכן לאחרונה: 4.3.2021 / 10:41

הבעלים אילון מאסק כבר חגג, אך הדגם של ספינת החלל המיועד לשיגור בני אדם לירח ולמאדים, התלקח כמה דקות בלבד לאחר שנחת. מדובר בפעם הראשונה בה חללית של החברה מצליחה לבצע נחיתה, לאחר שני ניסיונות קודמים שכשלו. הניסוי הועבר בשידור חי, אך נקטע לפני הפיצוץ

בווידאו: חללית של חברת SpaceX התפוצצה לאחר שנחתה/צילום: רויטרס

אב-טיפוס של החללית של חברת SpaceX התפוצץ הלילה (חמישי) בבוקה צ'יקה שבטקסס, כמה דקות לאחר שנחת בהצלחה. הניסוי הועבר בשידור חי ברשת, אך נקטע לפני שהחלה לעלות באש על משטח הנחיתה.

טרם ברור מה הוביל להתפוצצות והתלקחות החללית כשלוש דקות לאחר שנחתה. החללית, המכונה SN10, היא אב-טיפוס של ספינת החלל "סטראשיפ" של החברה, המיועדת לשגר לוויינים, בני אדם ומאה טון של מטען למסלול סביב כדור הארץ, ובהמשך אף לבצע נחיתות מאוישות על הירח ומאדים.

זו הפעם הראשונה בה ספינת חלל מצליחה לנחות בהצלחה, לאחר שני ניסיונות קודמים שכשלו בעת האחרונה. בעלי SpaceX, המיליארדר אילון מאסק, חגג את נחיתת החללית בטרם התפוצצה, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ספינת החלל SN10 נחתה בחתיכה אחת".

פיצוץ הרקטה של חללית "סטראשיפ" של חברת SpaceX בבוקה צ'יקה שבטקסס. 3 במרץ 2021. ., צילום מסך
התפוצצה כמה דקות לאחר שנחתה. החללית, הלילה/צילום מסך, .

ספינת החלל המלאה, שתגיע לגובה של כ-12 ק"מ לאחר שתחובר למגבר שלה, היא הדור הבא של רכב השיגור הרב-פעמי של החברה - לב שאיפותיו של מאסק הוא להפוך את המסע האנושי לחלל לזמין יותר ושגרתי.

טיסה ראשונה לחלל מתוכננת לסוף השנה הקרובה. מאסק הצהיר שהוא מתכנן להטיס בחללית את המיליארדר היפני יוסאקו מאזאווה ב-2023, במסלול מסביב לירח.

תחנת השיגור של חללית "סטראשיפ" של חברת SpaceX בבוקה צ'יקה שבטקסס. 3 במרץ 2021. רויטרס
תחנת השיגור של חללית "סטראשיפ" בבוקה צ'יקה שבטקסס, אתמול/רויטרס

בחודש שעבר, התרסק אב-טיפוס בעת שניסה לנחות באותה נקודה. החללית המריאה לגובה של כעשרה קילומטרים והסתובבה כדי לשוב לנחיתה, אך התפוצצה בשל מהירות גבוהה מדי בעת הירידה לקרקע.

אב-טיפוס נוסף התרסק בדצמבר האחרון, בניסיון שיגור דומה שהועבר בשידור חי. החללית שהושמדה בתאונה הייתה דגם בגובה 16 קומות שפותח על ידי החברה ושבכוחו לשאת מאה טון מטען.

מאסק אמר בציוץ מיד לאחר תקלת הנחיתה כי "הלחץ במכל גז הדלק היה נמוך" במהלך הירידה, מה שגרם למהירות גבוהה בעת הפגיעה בקרקע. הוא הוסיף כי SpaceX קיבלה את "כל המידע הדרוש לנו" מהניסוי והכריז כי שלב ההמראה בניסוי עבר בהצלחה. "מאדים, אנחנו באים", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • SPACEX
  • חללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully