וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת הקפיטול: קיבלנו מידע על מזימה לפרוץ מחר לקונגרס

3.3.2021 / 18:39

המשטרה האחראית על אבטחת הסנאט ובית הנבחרים של ארה"ב ציינה כי הגיע לידיה מידע על כך ש"מיליציה לא מזוהה" מתכננת לתקוף את המתחם מחר - יום שלפי תומכי תיאוריות קונספירציה יושבע טראמפ מחדש לתפקיד הנשיא. "מתייחסים למידע המודיעיני ברצינות"

בווידאו: סרטוני אבטחה מהמהומות בקפיטול שהוצגו במשפט ההדחה של טראמפ/מילום: רויטרס

משטרת הקפיטול בארצות הברית קיבלה מודיעין על מזימה אפשרית לפרוץ מחר (חמישי) לקונגרס. לפי הודעת משטרת הקפיטול, הגיע לידיה מידע על "קבוצת מיליציה לא מזוהה" המתכננת להסתער על מקום מושבו של הקונגרס האמריקני, שהותקף על ידי תומכיו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ב-6 בינואר. תיאוריות קונספירציה שקידמו לאחרונה גורמי ימין קיצוני סימנו את 4 במרץ כיום שבו יושבע טראמפ לכהונה שנייה.

"אנחנו מתייחסים למידע המודיעיני ברצינות", מסרה משטרת הקפיטול, שציינה כי היא עובדת יחד עם הרשויות המקומיות, המדינתיות והפדרליות "על מנת לעצור כל איום על הקפיטול". המשטרה בקפיטול הודיעה שהיא כבר ערכה "עיבוי ביטחוני משמעותי" של המתחם, מקום מושבם של בית הנבחרים והסנאט של ארצות הברית. לא ברור אם היה זה בתגובה לאיום האחרון או כחלק מהצעדים שכבר ננקטו בעקבות הפריצה למקום לפני חודשיים.

בין מאות האנשים שנעצרו בחשד למעורבות בהסתערות על הקפיטול, היו חברי ארגוני ימין קיצוני כמו "הנערים הגאים" ו"שומרי השבועה".

חמישה בני אדם, בהם שוטר, נהרגו כשהמון זועם הסתער על הקפיטול ושיבש את הליך אשרור הניצחון של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות. בית הנבחרים הצביע בעד הרשעת טראמפ בהסתה להתקוממות, אך הסנאט זיכה אותו בחודש שעבר אחרי שלא הושג רוב של שני שליש מתוך מאה סנאטורים. שבעה סנאטורים רפובליקנים תמכו במהלך.

תומכי דונלד טראמפ במהומות ליד בניין הקונגרס, וושינגטון, ינואר 2021. רויטרס
האבטחה בקפיטול תוגברה. ההסתערות על הקונגרס, 6 בינואר/רויטרס

בשלב זה, אין סימן לשינויים במועד הדיונים המתוכננים להתקיים מחר בקונגרס. אתמול עדכן קצין הביטחון של בית הנבחרים, טימותי בלודגט, את כל חברי הקונגרס על איום ביטחוני אפשרי החל מיום חמישי ועד שבת. הוא התייחס ל"הפגנות ופעילות מחאה פוטנציאליות סביב מה שיש מי שמכנים בתור 'יום ההשבעה האמיתי'".

20 בינואר הוא יום ההשבעה של נשיאי ארצות הברית כבר במשך כמעט מאה שנים, אולם בעבר המועד היה 4 במרץ.

כוחות המשמר הלאומי התפרסו בשטחי הקפיטול מאז אירועי 6 בינואר, והרשויות הקימו גדר גבוהה כדי להרחיב את אזור הביטחון של המתחם. "בשל המידע החדש הזה, משטרת הקפיטול חיזקה את היערכותה הביטחונית לקראת הימים הקרובים", אמר בולדגט למחוקקים.

הקונגרס קיים בימים האחרונים סדרת שימועים העוסקים במחדלי האבטחה ב-6 בינואר, ובימים הקרובים צפויות להתקבל המלצות על נקיטת צעדים ביטחוניים חדשים וקבועים בקפיטול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully