וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: דאעש רצח 3 עיתונאיות במזרח המדינה

עודכן לאחרונה: 3.3.2021 / 15:10

אישה רביעית נפצעה אנושות מירי בעיר ג'לאלאבאד, שבו הותקפו עובדות בערוץ מקומי. הממשלה האשימה תחילה את טליבאן, אך דאעש קיבל אחריות. אפגניסטן היא אחת המדינות המסוכנות ביותר בעולם עבור עיתונאים, ו-15 מהם נרצחו בששת החודשים האחרונים

הלוויית אחת משלוש העיתונאיות שנרצחו בעיר ג'לאלאבאד, אפגניסטן, 3 במרץ 2021. רויטרס
מעשי האלימות נגד עיתונאים ופעילים הולכים וגוברים. הלוויית אחת הנשים, היום/רויטרס

שלוש עיתונאיות נרצחו אתמול במזרח אפגניסטן, במתקפה קטלנית נוספת נגד אנשי תקשורת במדינה. דאעש קיבל היום (רביעי) אחריות על הירי בשלוש הנשים, שעבדו בתחנת הטלוויזיה המקומית "אניקס" בעיר ג'לאלאבאד. לפי גורמים אפגניים, הן היו בנות 18 עד 20 ונורו בדרך חזרה מהעבודה לבתיהן. אישה רביעית נפצעה במתקפה, ופונתה לבית חולים במצב אנוש.

"מתקפות כאלו נגד אזרחים חפים מפשע, במיוחד נשים, סותרות את האסלאם, התרבות האפגנית ורוח השלום, והן מאריכות ומקשות על המשבר הנוכחי ועל המלחמה", אמר נשיא אפגניסטן, אשרף גאני.

שלוש העיתונאיות הצעירות נקברו היום. "בעבר, מעשי ההרג האלו היו קורים בכפרים, אבל עכשיו הם גם קורים בערים", אמר דודה של סעדיה סאדאת, אחת העיתונאיות שנהרגו, שהאשים את הרשויות בכישלון לספק ביטחון בסיסי לאזרחי המדינה. "אני חושב שאנחנו חייבים לעזוב את העיר ולשוב לכפרים שלנו".

הלוויית אחת משלוש העיתונאיות שנרצחו בעיר ג'לאלאבאד, אפגניסטן, 3 במרץ 2021. רויטרס
"אנחנו חייבים לעזוב את העיר ולשוב לכפרים שלנו"/רויטרס

הרשויות האשימו תחילה את טליבאן באחריות למתקפה, לאחר שהמשטרה אמרה כי היא עצרה פעיל בארגון שברשותו נתפס משתיק קול. עם זאת הארגון, שבעצמו מסוכסך עם דאעש הקיצוני יותר, הכחיש זאת.

ממשלת אפגניסטן וטליבאן מנהלים בדוחא שיחות על הסדר פוליטי לסיום עשורים של מלחמה, אך הם רשמו מעט מאוד התקדמות והאלימות גברה בחודשים האחרונים, במיוחד כלפי אנשי תקשורת, פעילי חברה אזרחית ושופטים.

בעקבות זאת, ארצות הברית שוקלת את תהליך הנסיגה מהמדינה, שסוכם בין טליבאן לבין הממשל הקודם של דונלד טראמפ. מחליפו, הנשיא ג'ו ביידן, טרם הכריע אם להחזיר את כל הכוחות האמריקניים עד מאי, כפי שתוכנן.

אפגניסטן היא אחת המדינות המסוכנות ביותר בעולם עבור עיתונאים, ו-15 מהם נרצחו בששת החודשים האחרונים. ארגון הטרור אמר כי שלוש העיתונאיות נרצחו אתמול משום שהן עבדו ב""כלי תקשורת הנאמן לממשלת אפגניסטן הכופרת". בדצמבר קיבל דאעש אחריות על רצח של עובדת אחרת באותו ערוץ.

עובד בערוץ, שדיבר בעילום שם, אמר כי התחנה בהלם ממקרי הרצח ותיאר את שלוש העיתונאיות בתור "משפחה". "שלוש נערות חפות מפשע נורו למוות לאור יום, באמצע העיר. אף אחד לא בטוח עוד", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully