וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במגזר הערבי חושבים שהחיסון הגיע בגלל הבחירות, זה יחזור אלינו כמו בומרנג"

עודכן לאחרונה: 3.3.2021 / 12:52

מנהל ביה"ח הצרפתי בנצרת הביע חשש מהשאננות בחברה הערבית, שהובילה לדבריו להתפשטות הקורונה. הוא הסביר כי השילוב בין התעלמות מכללי הריחוק החברתי, חוסר האמון בהנהגה והפייק ניוז בנושא החיסונים יוצר פער בין המגזר לכלל האוכלוסייה: "אנשים נכנסים לאופוריה ומתקהלים"

בווידאו: נתניהו קורא להשיב ללימודים את כיתות ז'-י' ומגדיר את ההפרות בפורים בלתי נסבלות/מערכת וואלה!

מנהל בית החולים הצרפתי בנצרת, ד"ר נאיל אליאס, הסביר היום (רביעי) את הסיבות לעלייה בתחלואה בקורונה ושיעור ההתחסנות הנמוך בחברה הערבית. אליאס טען כי במגזר לא מכבדים את כללי הריחוק החברתי. לדבריו, "אנשים נכנסים לאופוריה ומתקהלים וזה יחזור אלינו כמו בומרנג".

ד"ר אליאס אף הפנה אצבע מאשימה כלפי חוסר האמון בין האזרחים הערבים לבין ההנהגה המקומית והארצית. "במגזר חושבים שהחיסון הגיע בגלל הבחירות", אמר. "שנים של חוסר אמון בין המגזר למדינה בא לידי ביטוי עכשיו".

מתן חיסונים לקורונה ברהט 28 בדצבמר 2020. ראובן קסטרו
"יש מלא פייק ניוז שמדבר על כמה רע החיסון יכול לעשות". מתחסנת ברהט/ראובן קסטרו

מנתוני משרד הבריאות עלה הבוקר כי בקרב בני ה-60 ומעלה, שיעור המתחסנים הכללי הוא 95% ואילו 81% במגזר הערבי. בכלל הגילים הנתונים הם 57% ו-39% בהתאמה.

"יש מלא פייק ניוז שמדבר על כמה רע החיסון יכול לעשות", ציין מנהל בית החולים הצרפתי בנצרת. "החברה הערבית חשופה יותר למדיה מחוץ למדינה לעומת החברה הכללית, ולכן הם חשופים ליותר פייק ניוז".

בדקו את מגמת התחלואה במקום מגוריכם

לפי המשרד, 40% מהנדבקים בקורונה בשבוע האחרון הם מהחברה הערבית. במגזר הערבי, המהווה 20% מהאוכלוסייה בישראל, מקדם ההדבקה עומד על 1.12, לעומת 1 במגזר הכללי. כמו כן, ממוצע שיעור הבדיקות החיוביות בחברה הערבית עומד השבוע על 14.2% - בהשוואה ל-6.2% במגזר הכללי.

בהתאם לנתונים, עשר הערים האדומות בעלות הציון הגבוה ביותר הן מהחברה הערבית.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully