וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת רקטות על בסיס שבו מוצבים כוחות אמריקניים בעיראק

עשר רקטות שוגרו לעבר עין אל-אסד שבמערב המדינה, ואזרח אמריקני העובד עם הצבא מת מדום לב. המטח בוצע ימים לאחר התקיפה האמריקנית בסוריה נגד מיליציות פרו-איראניות, בעקבות ירי על כוחות אמריקניים

בווידאו: ארה"ב תקפה יעדי מיליציות פרו-איראניות בסוריה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

לפחות עשר רקטות פגעו היום (רביעי) בבסיס עין אל-אסד בעיראק, שבו שוהים כוחות אמריקניים - כך אמר צבא עיראק. המתקפה קרתה פחות משבוע לאחר התקיפה האמריקנית בסוריה, בתגובה לירי רקטות על בסיס אחר שבו מוצבים כוחות אמריקניים. הפנטגון אמר כי אזרח אמריקני שעובד עם הצבא מת מדום לב, וציין ששר ההגנה לויד אוסטין "עוקב מקרוב" אחרי המצב. שום ארגון לא קיבל אחריות בשלב זה.

גורם בפיקוד המבצעים של בגדאד אמר מוקדם יותר היום לרויטרס כי כ-13 רקטות שוגרו ממרחק של כשמונה ק"מ מהבסיס, שנמצא במחוז אנבר שבמערב המדינה. גורם ביטחוני עיראקי וגורם ממשלתי אמרו כי הרקטות שוגרו מאזור בדר שממערב לבגדאד. לפי תמונות שפורסמו ברשתות החברתיות, הרקטות שוגרו מטנדר באזור חקלאי.

בסיס עין אל-אסד הוא אחד מהבסיסים הגדולים ביותר בעיראק, ומוצבים בו כוחות זרים וכוחות עיראקיים. הוא הותקף על ידי איראן בינואר אשתקד במטח טילים בליסטיים, בתגובה לחיסול מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני.

טנדר שממנו שוגרו רקטות לעבר בסיס עין אל-אסד, עיראק, 3 במרץ 2021. טוויטר, צילום מסך
משגר הרקטות שתקף את הבסיס, היום/צילום מסך, טוויטר

בלילה שבין חמישי לשישי תקפו מטוסי קרב אמריקניים יעדים של מיליציות שיעיות עיראקיות הנתמכות על ידי איראן. לפחות לוחם אחד נהרג בתקיפה, שהייתה הפעולה הצבאית הגלויה הראשונה שאישר נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. היא הייתה מצומצמת בהיקפה, וושינגטון הבהירה שהיא איננה מעוניינת בהסלמה.

ביידן רוצה לשוב להסכם הגרעין עם איראן, אך ממשלו מתעקש שעליה לחדול מהפרותיה קודם להסרת הסנקציות. הוא הזהיר את טהראן לאחר הפעולה בסוריה כי היא איננה יכולה "לפעול ולחמוק ללא עונש, היזהרו".

איראן מכחישה שהיא אחראית למתקפות הרקטות ברחבי עיראק.

האפיפיור, שאמור לבקר במדינה בעוד יומיים, הצהיר היום כי המסע שלו יתקיים כמתוכנן חרף ההתדרדרות הביטחונית בחלקים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully