וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שעזב את הבית הלבן: טראמפ התחסן נגד קורונה

אחד מיועציו של נשיא ארה"ב לשעבר גילה כי טראמפ, שהרבה לזלזל בנגיף ואף נדבק בו בעצמו, חוסן יחד עם רעייתו מלניה בינואר, רגע לפני סיום כהונתו. טרם ידוע איזה חיסון קיבל ובכמה מנות. בכינוס השמרני בראשון עודד טראמפ את תומכיו להתחסן: "הזריקה לא כואבת"

בווידאו: דונלד טראמפ מספר כי עבר בדיקת קורונה/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ התחסן נגד קורונה יחד עם רעייתו מלניה, מעט לפני שעזב את הבית הלבן בינואר - כך מסר אמש (שני) אחד מיועציו לרשת CNN. עדיין לא ברור איזה חיסון קיבל הנשיא לשעבר, או כמה מנות קיבל.

הודעתו של היועץ מגיעה יום לאחר שטראמפ עודד את תומכיו ללכת להתחסן בכינוס השמרני השנתי שנערך שלשום. "הזריקה לא כואבת בכלל, לכו להתחסן", אמר טראמפ בוועידה. הדבר מהווה שינוי בגישה של הנשיא לשעבר, שהרבה לזלזל בנגיף, מיעט לעטות מסיכה, ונהג לערוך כינוסים ללא שמירה על כללי הריחוק החברתי.

החלטתו של טראמפ לקבל את החיסון בחשאי, הרחק מהמצלמות, מנוגדת למדיניות של יורשו, הנשיא ג'ו ביידן, שהתחסן פומבית יחד עם סגניתו קמאלה האריס, ושל קודמיו בתפקיד, ברק אובמה, ג'ורג' בוש הבן וביל קלינטון, שהתחסנו מול המצלמות במטרה לשמש דוגמה ולעודד את הציבור להתחסן.

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה, 1 במרץ 2021. רויטרס
התחסן הרחק מהמצלמות. טראמפ, אתמול/רויטרס

בדצמבר אמר פקיד בבית הלבן כי לטראמפ לא יינתן חיסון עד שתתקבל המלצת הצוות הרפואי בבית הלבן, אחרי שקיבל נוגדנים כשהחלים מהנגיף, בו נדבק באוקטובר יחד עם רעייתו.

בנאומו בועידת השמרנים טראמפ התגאה בכך שקידם את מבצע החיסונים בארצות הברית וטען כי ממשלו ראוי לקרדיט על קצב ההתחסנות במדינה. "שלא ישכחו שאנחנו היינו אלה שעשו את זה", אמר.

אולם, דבריו באים בניגוד מוחלט לדיווחים מינואר, לפיהם הנשיא ביידן לא ירש תכנית התחסנות מעשית מקודמו. על פי גורמים המעורבים במאבק בקורונה בממשל ביידן, בימים הראשונים בהם נכנס הנשיא לתפקיד, "הזדעזעו" הצוותים כשהחלו לעבוד, מהיעדר אסטרטגיית הפצת החיסונים בממשל טראמפ, על אף שעברו שבועות רבים מאז אושרו כמה חיסונים לשימוש על ידי מנהל התרופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully