וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט תיעודי חדש: "טראמפ הציע לקים לחזור לצפון קוריאה באייר פורס 1"

חבר במועצה לביטחון לאומי בממשל הקודם אמר ל-BBC כי נשיא ארה"ב העלה את הרעיון הביזארי בפני הרודן לאחר פגישתם ב-2019 בווייטנאם, שאליה הגיע האחרון ברכבת. קים דחה זאת, אך "גם הדיפלומטים המנוסים ביותר נדהמו"

בווידאו: קים ג'ונג און מודה שהתכנית הכלכלית נכשלה/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ הציע למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לחזור לארצו במטוס האייר פורס 1 אחרי הפסגה השנייה מתוך שלוש שקיימו - כך לפי סרט תיעודי חדש שפורסם ברשת BBC.

לפי הסרט, "טראמפ מול העולם", ההצעה של הנשיא הרפובליקני אחרי הפסגה ביניהם בהאנוי ב-2019 "הדהימה אפילו את הדיפלומטים המנוסים ביותר". בסופו של דבר, קים דחה את ההזמנה הביזארית של טראמפ, שהייתה חושפת את הרודן הצפון קוריאני וחלק מהפמליה שלו למטוס הנשיאותי המצויד באמצעים מתקדמים. המטוס אף היה נאלץ להיכנס למרחב האווירי הצפון קוריאני, מה שהיה מעלה שורת שאלות ביטחוניות.

"הנשיא ידע שקים הגיע להאנוי אחרי נסיעה בת כמה ימים ברכבת מסין, והנשיא אמר: 'אני יכול לקחת אותך הביתה בתוך שעתיים'", סיפר ל-BBC מתיו פוטינגר, שהיה המומחה הבכיר לאסיה במועצה לביטחון לאומי בממשל טראמפ.

נשיא ארצות הברית דונלד טרמאפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ביום הפגישות השני בהאוני בירת ווייטנאם, 29 פברואר 2019. רויטרס
טראמפ סיפר כי הם "התאהבו". הפסגה בווייטנאם, 2019/רויטרס

היחסים בין טראמפ לקים החלו במלחמת מילים ואיומים, עד שנפגשו לפסגה היסטורית בסינגפור ב-2018 ולאחר מכן עוד פעמיים, בווייטנאם ובגבול הקוריאות ב-2019. עם זאת, לא נרשמה התקדמות אמיתית בפירוק תכנית הגרעין של קוריאה הצפונית, שדרשה את הסרת כל הסנקציות מעליה מבלי שהתחייבה באמת לוותר על הנשק הלא קונבנציונלי שלה.

אף על פי כן, בין טראמפ לקים נותרו יחסים קרובים, ונשיא ארצות הברית אף אמר כי הם "התאהבו" והחליפו מכתבים ביניהם. בפסגה הראשונה בסינגפור, טראמפ אף נתן לקים הצצה לרכב הנשיאותי שלו, "החיה".

בחודש שעבר, עם חילופי השלטון בוושינגטון, אמר קים כי ארצות הברית היא "האויבת הגדולה ביותר" של ארצו, והוסיף כי המדיניות שלה "לעולם לא תשתנה", לא משנה מי יהיה הנשיא. כלי התקשורת של המשטר הקומוניסטי טרם התייחסו לג'ו ביידן בתור הנשיא החדש של ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully