וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוברת הבית הלבן לשעבר: טראמפ אמר לי ללכת עם קים ג'ונג און אחרי שקרץ לי

בספר זיכרונותיה מתארת שרה סנדרס, תומכת נלהבת של הנשיא, כי היא הייתה המומה אחרי שהבחינה שהרודן הצפון קוריאני מביט בה בזמן הפסגה בסינגפור ב-2018. "בעלך והילדים יתגעגעו, אבל את תהיי גיבורה", צחק טראמפ אחרי שסיפרה לו זאת

בווידאו: מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר לדוברת הבית הלבן לשעבר שרה סנדרס "ללכת לקוריאה הצפונית ולעשות הקרבה" אחרי שהרודן קים ג'ונג און קרץ לעברה במהלך הפסגה בסינגפור ב-2018 - כך היא סיפרה בספר זיכרונות חדש, שקטעים ממנו הגיעו לידי הגרדיאן. "קים ג'ונג און נדלק עלייך", צחק טראמפ, לפי הספר. "הוא ממש נדלק עלייך!".

בניגוד לספריהם של בכירים לשעבר בממשל או של בני משפחה, "אמונה, חירות והמלחמה למען החיים שלנו בתוך הבית הלבן של טראמפ" דווקא מלא שבחים לנשיא הרפובליקני. עם זאת, בחלקים שדלפו נכללים תיאורים של התנהגות מיזוגנית וגסה מצד הנשיא ויועציו הבכירים. הקטעים מפורסמים בזמן שטראמפ מפגר בסקרים אחרי ג'ו ביידן לקראת הבחירות בנובמבר.

סנדרס, שמוזכרת כמי שעשויה להתמודד על תפקיד מושלת ארקנסו, בדומה לאביה מייק האקבי, שהתמודד פעמיים על יצוג המפלגה הרפובליקנית, תיארה את המפגש ההיסטורי בין טראמפ לקים ב-2018. לדבריה, הרודן הצפון קוריאני חשש לקחת מטראמפ טיק טק, וטראמפ "נשף בדרמטיות לאוויר", כדי להבטיח שזה לא רעל.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ודוברת הבית הלבן המתפטרת שרה סנדרס בבית הלבן, 13 ביוני 2019. רויטרס
סנדרס וטראמפ בבית הלבן אחרי שהודיעה על סיום תפקידה בשנה שעברה/רויטרס

השניים דיברו על ספורט, כולל על כדורגל נשים. ואז, כתבה דוברת הבית הלבן לשעבר, היא שמה לב שקים "בוהה בי. יצרנו קשר עין וקים הנהן לי וכנראה קרץ לי. הייתי המומה. הסתכלתי במהירות למטה והמשכתי לרשום נקודות".

"כל מה שיכולתי לחשוב עליו היה, 'מה הרגע קרה כאן? זה לא שקים ג'ונג און הרגע סימן אותי?!'".
בהמשך, בזמן הנסיעה בלימוזינה הנשיאותית לנמל התעופה, סנדרס סיפרה לטראמפ ולראש הסגל דאז ג'ון קלי על התקרית.

אחרי שהנשיא אמר לה שקים "נדלק" עליה, אמרה לו סנדרס כי לא לכך היא התכוונה, והיא אמרה: "אדוני, הפסק בבקשה". סנדרס היא נוצרית אדוקה והיא מתארת את אמונתה לאורך כל הספר.

קלי תמך בנשיא וטראמפ צחק: "טוב, שרה, זה סוגר את זה. את הולכת לקוריאה הצפונית ומקריבה למען הצוות! בעלך והילדים יתגעגעו אלייך, אבל את תהיי גיבורה של ארצך!".

לדבריה, טראמפ וקלי "התגלגלו מצחוק" בזמן הנסיעה.

נשיא ארה"ב טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפסגה בסינגפור, 12 ביוני 2018. AP
דיברו על ספורט. קים וטראמפ בפסגה בסינגפור, 2018/AP

אחרי שלושה מפגשים בין טראמפ לקים, כולל זה בסינגפור, סנדרס הודתה כי כדי שקים יוותר על הנשק הגרעיני שלו "יש צורך בנס". מומחים מעריכים כי המדינה המבודדת רק הרחיבה את תכנית הגרעין שלה, ומבקריו של הנשיא אומרים כי יחסי החיבה שלו לרודן הצפון קוריאני פגעו ביחסים עם בעלות בריתה של ארצות הברית, כמו קוריאה הדרומית.

בספרו של ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי לשעבר, שעסק בהרחבה בקשרים בין טראמפ לבין קים, הוא לא הזכיר את התקרית שתיארה סנדרס, אך כן ציין שהשניים שוחחו על ספורט ושטראמפ נתן לו טיק טק. בולטון טען שיועציו של הנשיא לא רצו להשאירו לבד עם קים, מחשש שהוא יבטיח לו ויתורים מסוכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully