וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון בארה"ב חייב את טראמפ להעביר את החזרי המס שלו לחוקרים בניו יורק

22.2.2021 / 17:34

השופטים דחו ללא נימוק את הניסיון של הנשיא לשעבר להמשיך ולהסתיר את המסמכים, שאותם דורש תובע במנהטן. החקירה, שהתמקדה תחילה בדמי השתיקה ששולמו לשתי נשים לפני בחירות 2016, התרחבה וכבר עוסקת בחשד להונאה וזיוף מסמכים

בווידאו: טרמאפ זוכה במשפט ההדחה השני בסנאט/צילום: רויטרס

בית המשפט העליון של ארצות הברית סלל היום (שני) את הדרך לתביעה בניו יורק להשיג את החזרי המס של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ כחלק מחקירה פלילית. ללא נימוק, השופטים דחו את הבקשה של טראמפ להקפיא פסיקה מ-7 באוקטובר של בית משפט בערכאה נמוכה יותר, שהורתה למשרד רואי החשבון הוותיק שלו Mazars USA לציית לבקשת חבר מושבעים לקבל לידיו את המסמכים.

"העבודה נמשכת", מסר התובע במנהטן, סיירוס ואנס הדמוקרטי, המנהל את החקירה. ואנס כבר הבהיר לעורכי דינו של טראמפ כי המשרד שלו יהיה רשאי לאכוף מידית את הצו אם בית המשפט ידחה את הערעור. עורך דין מטעמו של טראמפ סירב להגיב, אך הנשיא לשעבר תיאר את שלל החקירות שהתנהלו נגדו לאורך כהונתו בתור "ציד מכשפות".

בית המשפט העליון, שמונה רוב של שישה שופטים שמרנים מול שלושה ליברלים, דחה עוד ביולי את הטיעון הבסיסי ביותר של טראמפ, שלפיו הוא חסין מפני חקירה פלילית בתור נשיא מכהן. שלושה מהשופטים השמרנים מונו לאורך כהונתו של הנשיא הרפובליקני הקודם.

טראמפ מנופף לשלום עם נחיתתו בפלורידה 20 בינואר 2021. רויטרס
כשל בניסיונותיו לשמור על המסמכים חסויים, טראמפ/רויטרס

בניגוד לנשיאי העבר, טראמפ סירב לחשוף את החזרי המס שלו לאורך ארבע שנות כהונתו. המידע יכול לשפוך אור על מקור ההון שלו ועל הפעילויות של החברה המשפחתית, ארגון טראמפ. ואנס דרש את החזרי המס הפרטיים והתאגידיים של טראמפ מ-2011 ועד 2018, כבר באוגוסט 2019.

החקירה, אחת מכמה שעמן מתמודד הנשיא לשעבר, מתמקדת בדמי השתיקה שהעביר עורך דינו לשעבר מייקל כהן לשתי נשים לפני הבחירות ב-2016. שתי הנשים - שחקנית הפורנו סטורמי דניאלס והדוגמנית קארן מקדוגאל - אמרו שהן קיימו עמו יחסי מין.

"בית המשפט העליון הצהיר עכשיו שאף אחד לא נמצא מעל החוק", אמר כהן, שריצה עונש מאסר במסגרת הסדר טיעון עם התובע המיוחד לשעבר רוברט מולר, בתגובה להחלטת העליון. "בפעם הראשונה, טראמפ צריך לקבל אחריות על 'המעשים המלוכלכים' שלו".

במקביל, גם בית הנבחרים שבשליטת הדמוקרטים דורש לראות את החזרי המס של טראמפ. ההליך המשפטי הזה עדיין מתנהל בבתי המשפט, אחרי שהעליון החזיר אותו לערכאות נמוכות יותר ביולי.

לפי הבקשות האחרונות שהגיש התובע במנהטן לבית המשפט, עולה כי החקירה כבר התרחבה והיא גם עוסקת בחשד להונאת בנק, מס וביטוח, לצד זיוף מסמכים עסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully