וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אות מערכה ללוחמים בלבנון הראשונה: "סגירת מעגל חשובה"

הממשלה החליטה כי החיילים יקבלו הכרה על הלחימה ברצועת הביטחון בין השנים 1982 ל-2000. "פעלו בחירוף נפש להגנה על יישובי הצפון", בירך הרמטכ"ל, שהמליץ על הצעד לצד ועדה בראשות מופז. גנץ: "זכות גדולה להוקיר אלפי אחים לנשק"

מלחמת שלום הגליל. דובר צה"ל
חיילים מחטיבת הצנחנים במלחמת לבנון הראשונה/דובר צה"ל

הממשלה החליטה היום (שני) להעניק אות מערכה לחיילי צה"ל וצבא דרום לבנון (צד"ל) שלחמו ברצועת הביטחון בלבנון. האות יוענק למי ששירת בתקופת מלחמת לבנון הראשונה, מתחילת ההסלמה בגבול ב-1982 ועד לנסיגה הישראלית בשנת 2000.

הרמטכ"ל אביב כוכב בירך על הצעד. "החלטת הממשלה לקבל את המלצתנו להענקת אות המערכה היא סגירת מעגל ערכית חשובה שלנו מול אלפי לוחמים, שבמשך שנים רבות פעלו בחירוף נפש להגנה על יישובי הצפון", אמר.

"הענקת האות גם לחברינו לנשק, לוחמי צבא דרום לבנון, היא ביטוי חשוב לברית האמיצה שהייתה מרכיב קריטי במימוש משימותינו ברצועת הביטחון במשך כעשרים שנה", הוסיף.

תת-אלוף י׳ נכנס לתפקידו כמפקד יחידה 8200 באגף המודיעין במקומו של תת-אלוף א׳ , הרמטכ"ל כוכבי העניק ליחידה אות הערכה. דובר צה"ל
"ביטוי חשוב לברית האמיצה". כוכבי/דובר צה"ל

שר הביטחון בני גנץ הצטרף לדבריו. "אישרנו בממשלה את הענקת האות, החלטה שקיבלתי אחרי המלצות הרמטכ"ל והוועדה בראשות מופז. כמי שהיה החייל האחרון שיצא משם - זאת זכות גדולה להוקיר אלפי לוחמים ואחים לנשק. נעשה הכל כדי לחלק את האות בהקדם. זה מגיע להם".

ההחלטה התקבלה לאחר שבחודש שעבר הגיש גנץ תזכיר חוק לגבי אנשי צד"ל ומשפחותיהם, בכוונה להעניק להם את אות המערכה, לפי חוק העיטורים בצה"ל. זאת בהמשך להמלצת ועדה ציבורית בראשה עמד סמנכ"ל משרד הביטחון אריה מועלם.

בנובמבר המליץ כוכבי לאמץ את החלטות הוועדה שמינה, בראשות הרמטכ"ל לשעבר שאול מופז. הוועדה המליצה להכיר בתקופת הלחימה בלבנון כמערכה שתיקרא "המערכה ברצועת הביטחון בלבנון". הרמטכ"ל גם המליץ בפני שר הביטחון על הוקרת החיילים והקצינים של צבא דרום לבנון ובעקבות כך הוקמה הוועדה הציבורית.

פלוגת אלון של חטיבת השריון במלחמת שלום הגליל. באדיבות דובר צה"ל, דובר צה"ל
חיילי שריון במלחמת לבנון הראשונה/דובר צה"ל, באדיבות דובר צה"ל

בעמותת אנשי צד"ל לשעבר מסרו בתגובה כי הם "שמחים כי לאחר מאמצים רבים מצד עמותת אנשי צד"ל לשעבר, מספר מכתבים ושיחות שקיימנו עם שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט ושר הביטחון הנוכחי גנץ כי חיילי צד"ל נכללו מבין מקבלי האות. אנחנו מקווים כי עכשיו לאחר ההכרה באנשי צד"ל כבני ברית נמשיך לפעול למען מיצוי זכויות אנשי צד"ל ואיחוד תחת משרד הביטחון".

ועד הפעולה להכרה במערכה ברצועת הביטחון בלבנון בירכו גם הם. "החלטת הממשלה מהווה עבורנו סגירת מעגל שנותר פתוח מיום יציאת צה"ל מלבנון במאי 2000. ביום המרגש הזה, לא נותר לנו אלא להצטרף לממשלה ולהצדיע למשפחות השכולות, לפצועי צה"ל בגוף ובנפש ולחברינו הלוחמים. מעתה והלאה, עם ישראל יתחנך וילמד על גבורתם ומסירותם של דור לוחמים שפעל במשך 18 שנים במלחמה יומיומית בלבנון".

  • עוד באותו נושא:
  • לבנון
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully