וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל המליץ: הענקת אות המערכה ללוחמי צד"ל על הלחימה בלבנון

8.11.2020 / 18:32

לאחר שהחליט להעניק את אות "המערכה ברצועת הבטחון בלבנון" לחיילי צה"ל, כוכבי העביר לשר הביטחון את המלצתו להעניק את האות גם לאנשי צבא דרום לבנון. עמותת אנשי צד"ל לשעבר: "קבלת האות הינו שלב אחד מתוך שלבים נוספים רבים וחשובים"

בווידאו: קצין משטרה ראשון ממשפחת יוצאי צד"ל/צילום: ארכיון דובר צה"ל ורוני כנפו, עריכה: טל רזניק

לוחמי צד"ל צפויים לקבל אות הוקרה על השתתפותם בלחימה בדרום לבנון. מדובר צה"ל נמסר היום (ראשון) בתגובה לפניית וואלה! NEWS כי הרמטכ"ל אביב כוכבי המליץ בפני שר הביטחון בני גנץ על הוקרת החיילים והקצינים של צבא דרום לבנון, בשל "שותפותם כתף אל כתף עם חיילי צה"ל בלחימה במערכה ברצועת הביטחון בלבנון". לאחר ששר הביטחון יאשר את המלצתו של הרמטכ"ל, היא תובא לאישור ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים, במקביל לאישור האות לחיילי צה"ל.

בחינת הענקת האות ללוחמי צד"ל תיבחן, לאחר שבשבוע שעבר החליט הרמטכ"ל כוכבי לאמץ את החלטות הוועדה שמינה, בראשות רא"ל (מיל.) שאול מופז. הוועדה המליצה להכיר בתקופת הלחימה בלבנון כמערכה שתיקרא "המערכה ברצועת הביטחון בלבנון". בנוסף, המליצה הוועדה לקבוע הענקת אות מערכה לתקופת הלחימה של צה"ל בלבנון, שהוגדרה בין התאריכים 30 בספטמבר 1982 ל-24 במאי 2000. האות יוענק, לפי ההמלצה, לכל מי שנטל חלק בלחימה או במאמץ הנלווה לללחימה, על פי עקרונות וקריטריונים שייקבעו בצה"ל בהמשך, ולא לכלל המשרתים בצבא באותה העת.

אנשי צד"ל בגבול ישראל לאחר הנסיגה מלבנון, מאי 2000. GettyImages
אנשי צד"ל בגבול ישראל לאחר הנסיגה מלבנון, מאי 2000/GettyImages

בעמותת אנשי צד"ל לשעבר, המייצגת את אנשי צד"ל ובני משפחותיהם המתגוררים בישראל, אמרו כי הנושא צפוי להיות מקודם בימים הקרובים. "קבלת האות הינו שלב אחד מתוך שלבים נוספים רבים וחשובים אשר אמורים להיות מקודמים בימים אלה", נמסר מהעמותה, "אנו מקווים כי 20 שנה לאחר הנסיגה מלבנון נוכל סוף סוף להניח לסוגיית אנשי צד"ל, אשר ממשיכים להילחם למען קבלת הוקרה עד היום, שנים רבות לאחר סיום המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully