וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילת המבצע: רק כשני שליש מעובדי ההוראה התחסנו או החלימו

ברקע הדיון על חזרת הלימודים בכלל הכיתות, עדכן משרד החינוך כי 160 אלף בלבד מתוך 243 אלף עובדי ההוראה קיבלו את המנה השנייה או חלו והחלימו. בצירוף המנה הראשונה, ההערכה עולה לכ-80%. בתחתית הרשימה: המגזר החרדי והלא יהודי

בווידאו: במחאה על אי חזרתם לבית הספר תלמידי כיתות ז'-י' לומדים בקניון/צילום: רוני כנפו

משרד החינוך עדכן היום (שני) כי שני שליש בלבד מעובדי ההוראה התחסנו לנגיף או החלימו ממנו. המשרד העריך, בהתבסס על נתוני החיסונים שפרסם משרד הבריאות על הציבור הכללי, כי בצירוף עובדי ההוראה שהתחסנו במנה הראשונה - הנתון עולה לכ-80% מאז שהחל המבצע בסוף דצמבר.

הנתונים מראים כי 160 אלף מתוך 243 אלף עובדי הוראה קיבלו את המנה השנייה או חלו בקורונה והחלימו. בחלוקה למגזרים, עולה כי במגזר הכללי 87 אלף מתוך 118 אלף התחסנו או החלימו, 74%, במגזר הדתי עשו זאת 27 אלף מתוך 42 אלף איש, 64%, במגזר החרדי 19 אלף מתוך 32 אלף, 59%, ובמגזר הלא יהודי 27 אלף מתוך 51 אלף - 53%.

מתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 15 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
מתחם חיסונית של כללית/ראובן קסטרו

במקביל, נערכת ישיבת ממשלה על חזרת הלימודים בכיתות ז'-י' ביום ראשון, במועד המקורי אותו הגדיר משרד הבריאות במתווה היציאה מהסגר. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לתמוך, בניגוד לעמדת שר החינוך, יואב גלנט, שתמך בהחזרת הלימודים החל ממחר.

בחודש שעבר אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי בכוונתו לטפל בקצב החיסונים הנמוך דרך חקיקה שתחייב מורים שלא יתחסנו להיבדק כל 48 שעות. הוא הבהיר כי אין ביכולת הצמרת הפוליטית למנוע שירותים בסיסיים מאלו המסרבים להתחסן, אולם נבדקת חקיקה שתמנע מאנשים שלא התחסנו או לא נבדקו ב-24 שעות האחרונות לעבוד עם קהל או בכיתות.

דבריו של אדלשטיין מצטרפים לאמירותיו של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, לפיהן הוא תומך במהלך שיחייב עובדי הוראה להתחסן נגד קורונה. בריאיון לגולן יוכפז וענת דיוידוב ב-103FM, ציין פרופ' לוי כי יתמוך בשינוי חקיקה שיחייב את המורים לקבל את החיסון, כחלק מהניסיון לבלום את התפשטות הנגיף בד בבד עם החזרת הלימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully