וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ רמז על ריצה ב-2024: "ייתכן שאחליט לנצח פעם נוספת"

עודכן לאחרונה: 1.3.2021 / 8:44

נשיא ארה"ב לשעבר נשא דברים בפני הכינוס השמרני השנתי לראשונה מאז שסיים את כהונתו. הוא הצהיר כי לא יקים מפלגה חדשה, תקף את מדיניות ההגירה והטיפול בקורונה של ביידן, ושב על הטענות לזיופים בבחירות. "המסע שהתחלנו רחוק מלהסתיים"

בווידאו: טראמפ רמז על ריצה ב-2024/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ רמז הערב (ראשון) כי ייתכן שירוץ בבחירות הבאות לנשיאות ב-2024, בנאום ראשון מאז תום כהונתו לפני חודש וחצי. בכינוס השמרני השנתי (CPAC) באורלנדו, פלורידה, הצהיר טראמפ שלא יקים מפלגה חדשה והעביר ביקורת חריפה על הפעולות שביצע מחליפו, הנשיא ג'ו ביידן, בחודש הראשון לכהונתו.

"אני עומד בפניכם היום כדי להכריז שהמסע המדהים שבו התחלנו יחד לפני ארבע שנים רחוק מלהסתיים", אמר טראמפ. "התאספנו כאן אחר הצהריים כדי לשוחח על העתיד - עתיד התנועה שלנו, עתיד המפלגה שלנו, ועתיד ארצנו האהובה".

"כפי שאתם יודעים, הם בדיוק הפסידו את הבית הלבן", אמר טראמפ על הדמוקרטים, כשהוא ממשיך בסירובו להכיר בתוצאות הבחירות, והוסיף: "ייתכן שאפילו אחליט להביס אותם בפעם השלישית", על אף שהיה בתפקיד במשך כהונה אחת בלבד.

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה, 1 במרץ 2021. רויטרס
נאום ראשון מאז תום כהונתו. טראמפ, הלילה/רויטרס

לאורך דקות ארוכות, טראמפ תקף את ביידן, שבניצחונו בבחירות בנובמבר הוא טרם הכיר רשמית, בין היתר על רקע שינוי מדיניות ההגירה, סוגיות הקשורות בביטחון לאומי והטיפול במשבר הקורונה. "זה היה החודש הראשון לנשיאות הכי גרוע בהיסטוריה", אמר.

"ממשל ביידן מוכיח שהוא נגד עבודה, נגד משפחה, נגד גבולות, נגד אנרגיה, נגד נשים ונגד המדע", הוסיף. "בחודש אחד קצר, הפכנו מ'אמריקה תחילה' ל'אמריקה אחרונה'". הוא האשים את ביידן ב"חיסול הגבול הדרומי", ובכך שהביא ל"גל עצום של הגירה בלתי חוקית".

בהמשך, הדף את הטענות שיקים מפלגה חדשה לקראת הבחירות הבאות. "אנחנו לא מקימים מפלגות חדשות. יש לנו את המפלגה הרפובליקנית, היא תהיה מאוחדת וחזקה מתמיד", הבטיח.

תומכי נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בכינוס השמרני השנתי, פלורידה, 1 במרץ 2021. רויטרס
תומכי טראמפ בזמן הנאום, הלילה/רויטרס

מוקדם יותר, הבית הלבן הבהיר כי אין בכוונתו להתייחס לנאום של טראמפ. "כמובן שאנחנו לא מתמקדים במה שהנשיא טראמפ אומר", אמרה בסוף השבוע דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי.

הכינוס השמרני נפתח בשבוע שעבר והיה בסימן של נאמנות כמעט מוחלטת למנהיג השנוי במחלוקת - כולל הצגת פסל מזהב שלו. סקר שנערך במהלך הכנס הראה כי טראמפ עדיין לא איבד את תומכיו. 55% מהמשיבים שנשאלו למי יצביעו בבחירות 2024 ציינו את שמו, בעוד הבא אחריו, מושל פלורידה רון דה-סנטיס, מקבל 21% אחוזי תמיכה בלבד.

עם זאת, כשעלתה השאלה אם הנשיא לשעבר צריך לרוץ פעם נוספת, 32% השיבו בשלילה או שאין להם דעה מגובשת על הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully