וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נגד מנהיג הרפובליקנים בסנאט: "לא ננצח שוב עמו"

הנשיא לשעבר השתלח במיץ' מקונל, אחרי שהטיל עליו אחריות על ההסתערות על הקפיטול. "מיץ' הוא אדם קודר, זועף ושכיר פוליטי", אמר טראמפ על הסנאטור, שעמו לא שוחח מאז שהכיר בניצחון של ביידן. טראמפ רמז כי יתערב בפריימריז הרפובליקניים לקראת בחירות האמצע ב-2022

בווידאו: טרמאפ זוכה במשפט ההדחה השני בסנאט/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ תקף הלילה (רביעי) את מנהיג הרפובליקנים בסנאט מיץ' מקונל, בהמשך להעמקת הפילוג במפלגה. "מיץ' הוא אדם קודר, זועף ושכיר פוליטי, ואם הסנאטורים הרפובליקנים הולכים להישאר עמו, הם לא ינצחו שוב", מסר טראמפ בהצהרה שלושה ימים אחרי שמקונל השתלח בו על חלקו בהסתה להתקוממות בקפיטול. מקונל הצביע נגד הרשעתו, אך הטיל עליו את האחריות "המעשית והמוסרית" להסתערות והביע למעשה תמיכה בהליכים פליליים נגדו.

הקרע בין שני הבכירים הרפובליקנים החל לאחר הבחירות לנשיאות ב-3 בנובמבר, כשמקונל הכיר באמצע דצמבר בניצחון של ג'ו ביידן. גורם לשעבר בבית הלבן אמר כי השניים לא דיברו מאז. הרפובליקנים שוקלים את דרכם אחרי שהפסידו גם את הבית הלבן וגם את השליטה בסנאט, ונערכים לבחירות האמצע בנובמבר בשנה הבאה.

מקונל אמר כי החוקה מגבילה את משפטי ההדחה בסנאט לאנשי ממשל מכהנים. בית הנבחרים הצביע בעד הדחת טראמפ ב-13 בינואר, אבל מקונל סירב לכנס מידית את הסנאט והמתין להעברת השליטה לדמוקרטים ב-20 בינואר. טראמפ הכחיש כל אחריות לאלימות בקפיטול, בה נהרגו חמישה בני אדם.

השניים דוחפים את המפלגה בכיוונים מנוגדים. מקונל תומך במדיניות המתמקדת בתקציב מצומצם ובמסחר חופשי, ואילו טראמפ, שעדיין זוכה לתמיכת רוב הרפובליקנים, מקדם גישה פופוליסטית יותר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג הרוב בסנאט מיטש מקונל, 26 במרץ 2019. רויטרס
העימות הפנים-רפובליקני מחריף. טראמפ ומקונל, 2019/רויטרס

מקונל, שלרוב נמנע מעימותים פנים-רפובליקניים, אמר לוול סטריט ג'ורנל ביום שני כי הוא ישקול "לנסות ולהשפיע על התוצאות של הפריימריז" לקראת הבחירות בשנה הבאה. הוא אמר כי הוא מקבל רפובליקנים על כל גווניהם, אך "מה שאכפת לי ממנו הוא היכולת להיבחר".

טראמפ ציין כי גם הוא יהיה מעורב בפריימריז הרפובליקניים. "בזמן הנדרש והראוי, אתמוך במועמדים בפריימריז שתומכים ב'החזרת אמריקה לגדולתה' ובמדינות 'אמריקה תחילה' שלנו", אמר הנשיא לשעבר בהצהרה שמסר הלילה.

לפני כעשור, כשהמפלגה הרפובליקנית פנתה בחדות ימינה עם תנועת "מסיבת התה", היה זה מקונל שהזהיר כי מועמדיה אולי הצליחו לנצח בכמה פריימריז, אך קרסו בבחירות הכלליות. באותה תקופה, הדמוקרטים הגדילו את הרוב שלהם בנסאט ל-59 מול 41. הרפובליקנים הצליחו לזכות מחדש ברוב בסנאט ב-2015, בין היתר בשל תמיכתו של מקונל בכמה מהמועמדים המתונים יותר.

חרף הקרע הנוכחי ביניהם, למקונל היה תפקיד מכריע בכהונתו של טראמפ. הוא עזר להעביר את רפורמת המסים של טראמפ ב-2017 ואת מינוייהם של שלושה שופטים שמרנים לבית המשפט העליון של ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully