וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר קונגרס דמוקרטי תובע את טראמפ: "תכנן את המהומות בקפיטול"

בני תומפסון, שעומד ביו"ר הוועדה לביטחון המולדת, הגיש את התביעה נגד הנשיא לשעבר, פרקליטו ג'וליאני ושני ארגונים קיצוניים: "כולם חלקו מטרה משותפת של הפחדה, הטרדה ואיומים". אף שטראמפ זוכה במשפט בסנאט, הוא עדיין חשוף להליכים פליליים באזרחות

בווידאו: טרמאפ זוכה במשפט ההדחה השני בסנאט/צילום: רויטרס

יו"ר הוועדה לביטחון המולדת בבית הנבחרים בארצות הברית, בני תומפסון הדמוקרטי, הגיש היום (שלישי) תביעה נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ באשמת הסתה להתקוממות בגבעת הקפיטול. העתירה, שהוגשה גם נגד רודי ג'וליאני, פרקליטו של טראמפ, מתבססת על חוק מ-1871 למאבק ב-KKK התומך בעליונות הגזע הלבן.

"ההתקוממות הייתה תוצאה של תכנית שתוכננה היטב על ידי טראמפ, ג'וליאני וארגונים קיצוניים כמו 'שומרי השבועה' ו'הנערים הגאים', שכולם חלקו מטרה משותפת של הפחדה, הטרדה ואיומים לעצור את אשרור קולות האלקטורים", נמסר בהצהרה שפורסמה לתקשורת על ידי התביעה.

אף שהסנאט זיכה את טראמפ ביום שבת האחרון במשפט ההדחה שלו, הנשיא לשעבר עדיין חשוף להליכים פליליים באזרחות. כמה סנאטורים רפובליקנים הצדיקו את התנגדותם להרשעת טראמפ בכך שמי שאמור למצות עמו את הדין הם בתי המשפט.

2 באוקטובר 2020 - חודש לפני הבחירות: טראמפ ורעייתו מלניה נדבקו בקורונה. הנשיא בן ה-74, שמיעט לעטות מסיכה וזלזל בחומרת הנגיף, נדבק ככל הנראה מאחת היועצות שלו. רויטרס
חברי קונגרס נוספים צפויים להצטרף לעתירה נגדו. טראמפ/רויטרס

כמה חברי קונגרס דמוקרטים נוספים צפויים להצטרף לעתירה נגד טראמפ, ששלהב את תומכיו לצעוד לעבר הקפיטול ב-6 בינואר, בזמן שבו התכנסו חברי הקונגרס לאשרור הניצחון של ג'ו ביידן בבחירות. חמישה בני אדם, בהם שוטר, נהרגו במהומות חסרות התקדים במקום מושבו של הממשל האמריקני.

יותר מ-18 אנשים הקשורים לארגון "הנערים הגאים" הועמדו לדין עד עתה בשל מעורבותם במהומות, ושלושה מאנשי "שומרי השבועה" מואשמים בקשירת קשר להסתער על הקפיטול עוד בנובמבר.

ג'ייסון מילר, יועץ של טראמפ, אמר בתגובה לעתירה כי הנשיא הרפובליקני לשעבר "לא הסית או קשר קשר לאלימות" שאירעה במהלך ההסתערות על גבעת הקפיטול.

התביעה דורשת פיצויים מטראמפ אישית, מבלי לנקום בסכום מסוים, בטענה שהוא פעל מחוץ למסגרת התפקיד שלו בעת שהלהיב את ההמון. החוק שעליו היא מתבססת עבר ב-1871 בעקבות מעשי אלימות של ה-KKK בדרום ארצות הברית לאחר מלחמת האזרחים, והוא אוסר על כל פעולה שמשבשת את עבודת הקונגרס.

בני תומפסון, חבר קונגרס דמוקרטי, הגיש את התביעה נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ באשמת הסתה להתקוממות בגבעת הקפיטול. 17 בספטמבר 2020. AP
"6 בינואר היה אחד הימים המבישים בהיסטוריה של ארצנו, והנשיא עצמו הסית לכך". בני תומפסון/AP

תומפסון ציטט בתביעתו את מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיץ' מקונל, שקרא לפעול משפטית נגד טראמפ כשהסביר מדוע הצביע נגד הרשעתו. "יש לנו מערכת משפט פלילית במדינה הזאת. יש לנו תביעות אזרחיות, ונשיאים לשעבר לא חסינים מפניהן", ציטט תומפסון את מקונל. תומפסון הוברח במהלך המהומות למקום מבטחים יחד עם כ-200 מחוקקים, אנשי צוות ובני משפחה נוספים.

"6 בינואר היה אחד הימים המבישים ביותר בהיסטוריה של ארצנו, והנשיא עצמו היה זה שהסית לכך", אמר חבר הקונגרס השחור ממיסיסיפי. "תמיכתו הצוהלת באלימות של קיצוניים לבנים הובילה לפריצה לקפיטול, שהעמידה בסכנה חמורה את חיי ואת חייהם של עמיתיי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully