וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב בנתב"ג: בוחנים את פתיחת השמיים כדי לאפשר לשוב להצביע

עודכן לאחרונה: 28.2.2021 / 14:20

שרת התחבורה אמרה כי משרדה, בשיתוף המל"ל ומשרד הבריאות, בוחנים כמה מתווים להחזרת ישראלים להצביע. "אם יאושר - ועדת החריגים תתייתר". יו"ר הוועדה שילה אדלר: אין שום אפשרות לקומבינה עבור החרדים. משרד התחבורה מקיים דיון בנושא הטיפול בבקשות הכניסה של ישראלים

נוסעים בנמל התעופה בן גוריון לקראת ראש השנה, 17 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
נוסעים חרדים בנתב"ג/ראובן קסטרו

שרת התחבורה, מירי רגב, אמרה היום (ראשון) כי משרדה, בשיתוף המל"ל ומשרד הבריאות, בוחנים כמה מתווים שיאפשרו חזרת ישראלים להצביע בבחירות לכנסת ה-24. השרה אמרה את הדברים בתדריך שהעבירה בנתב"ג והוסיפה כי במקרה ותתקבל החלטה על פתיחת השמיים לטובת הצבעה בבחירות - ועדת החריגים תתייתר.

"אחת ההצעות היא החזרת ישראלים לאחר אישור ממשלה באופן מיידי כדי שיוכלו להצביע. אם יאושר המתווה - הממשלה תצטרך לאשר כמויות גדולות של אנשים ולכן במקרה כזה ועדת החריגים תתייתר", אמרה רגב. לפי הערכה, מדובר בכ-25 אלף ישראלים שייתכן וירצו לשוב ארצה לבחירות. עם זאת, רגב מעריכה כי מדובר במספרים גבוהים בהרבה.

בהודעה מטעמה הובהר כי "מי שירצה להגיע לישראל לצורך ההצבעה לא יזדקק לאישור ועדת חריגים. עד להחלטה בנושא - ועדת החריגים תפעל כרגיל על פי הנהלים הקיימים".

שרת התחבורה, מירי רגב במהלך סיור בשדה התעופה בן גוריון 13 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
רגב בנתב"ג/ראובן קסטרו

בנוסף, רגב סיפרה כי מחר ייצא לדרך פיילוט ראשון לאכיפת בידוד באמצעות צמיד אלקטרוני, לשבים ארצה בטיסת ארקיע מפרנקפורט. מדובר בכמאה נוסעים, לא מחוסנים או מחלימים, שיבחרו שלא ללכת למלונית ויקבלו צמיד תמורת פיקדון.

עוד בוואלה!

לאחר הביקורת: משרד התחבורה יבחן היום מחדש את פעילות ועדת החריגים

לכתבה המלאה

חלוקה למתחסנים ובדיקות מהירות: המתווה המתגבש לפתיחת השמיים

עוד פירטה רגב בעניין תכנית מתגבשת לפתיחה כללית של השמיים לטווח הרחוק. התוכנית תכלול "'מתווה ירוק' לטיסות, מתוך הבנה שסגירת השמיים, סגר ובידודים אינם פתרונות ארוכי טווח. הפתרון - חיסונים ומתווה מסודר ומפוקח", אמרה.

כמו כן, במסגרת המתווה המתגבש הכניסה והיציאה מישראל תתחלק למחוסנים ושאינם מחוסנים, כאשר הראשונים ייהנו מבירוקרטיה פחות מסורבלת. כמו כן, בדיקת קורונה מהירה שעדיין דרושה את אישור של משרד הבריאות תיכנס לשימוש חברות התעופה הישראליות, כשלב ראשון. הבדיקות, שתוצאותיהן עולות בתוך פחות מ-20 דקות, יינתנו לפני ההגעה ארצה והטיסה מישראל.

שילה אדלר, מנכ"ל מועצת יש"ע. באדיבות המצולמים
שילה אדלר/באדיבות המצולמים

בתוך כך, שילה אדלר, יו"ר ועדת החריגים והמשנה למנכ"ל משרד התחבורה, דחה היום את הביקורת שהופנתה כלפי התנהלות הוועדה ואמר כי לא היה תיעדוף בין אוכלוסיות שונות המבקשות להיכנס לישראל. בריאיון ל-103FM אמר אדלר כי "אין שום אפשרות לקומבינה עבור החרדים, גם אם הייתי רוצה בכך בתור ראש הוועדה".

לדבריו, "התחקיר חוטא לאמת. אין לי מושג מהי דתם של מגישי הבקשות לשוב לארץ, והאם הם דתיים או לא". אלדר פירט בעניין תהליך קבלת ההחלטות של הוועדה, ואמר: "מגיעות בכל יום 4,500 בקשות, אנשים מגישים הגשה מקוונת. אין לי מושג מיהו הבן אדם, מאיזה דת הוא ומאיזה לאום הוא, אני רק יודע את מספר תעודת הזהות שלו ואם הוא ישראלי או לא".

בכך, השיב אדלר להאשמות שהועלו בתחקיר חדשות 12, בו נטען כי בקרב המאושרים לחזור יש רוב של נוסעים חרדים, שרבים מהם קיבלו אישורי כניסה לאחר התערבות מקורבים וחברי כנסת. זאת, בעוד מקרים הומניטריים ברורים אחרים זוכים להתעלמות.

במקביל לדבריו של אדלר, משרד התחבורה פתח היום דיון בנושא הטיפול בבקשות הכניסה והיציאה מישראל בוועדת החריגים. בדיון, הראשון מבין שניים, ידונו בדרישת אזרחים ישראלים לשוב לפני הבחירות לכנסת ב-23 במרץ. הדיון מגיע לאחר הביקורות הרבות שהצטברו על האופן התנהלות הוועדה. כמו כן, שרת התחבורה, מירי רגב, תעביר תדרוך לעיתונאים במהלך ביקור שהיא עורכת בנתב"ג.

פנייה ליועמ"ש: חשוף את עבודת ועדת החריגים

המחדלים שנחשפו עוררו סערה במערכת הפוליטית, ובעיקר באופוזיציה. מפלגת יש עתיד פנתה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לחשוף את תהליך קבלת החלטות בוועדה, ושר המשפטים בני גנץ הודיע כי לא יאשר את הארכת התקנות שאישרה הממשלה, שיפקעו ב-10 במרץ, עד שייכנס נציג מטעם המשרד לדיוני ועדת החריגים. עם זאת, גורמים במשרד התחבורה המשתתפים בדיון היום אמרו כי נציג משרד המשפטים לא הופיע בדיון. לפי התקנות, נתב"ג פתוח רק לנחיתה של טיסות חילוץ, עם מכסה של 2,000 נוסעים נכנסים ביום.

גנץ ביקש בנוסף לאמץ מתווה שיאפשר לכל אזרח להגיע לישראל להצבעה ביום הבחירות. כך או כך, להערכת גורמים משפטיים מניעת זכות ההצבעה לא תעמוד במבחן בג"ץ.

שרת התחבורה מירי רגב השיבה אמש לטענותיו של גנץ ואמרה כי אין להן בסיס. "היית חלק מאישור ועדת החריגים בממשלה ובאף שלב לא ביקשת נציג מטעמך בוועדה, אלא עמדת על כך שלמשרד התפוצות יהיה נציג בוועדה", כתבה רגב בטוויטר. "לידיעתך, כבר ביום חמישי, בישיבה אצל היועמ"ש, ביקשה היועצת המשפטית של משרד התחבורה שיהיה נציג של משרד המשפטים בוועדה ועד כה הוא לא הגיע. אני מזמינה אותך באופן אישי לשלוח לי עוד הלילה שם של נציג משרד המשפטים שיצטרף לוועדה".

לקראת הסגר ההרמטי בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"בכל יום 4,500 בקשות". נוסעים בנתב"ג בקורונה/ראובן קסטרו

לאורך השנה האחרונה, מאז הוטלו ההגבלות על הטיסות, נקודת הכשל הייתה ונשארה היכולת של המדינה לפקח על ביצוע בדיקות לנכנסים ואכיפת הבידוד. על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור התפוסה במלוניות הוא 10% בלבד. בשבוע שעבר הוחלט על ניסיון נוסף לשיפור האכיפה, והוחלט על התחלת פיילוט בו שבים מחו"ל ייכנסו לבידוד ביתי עם אזיק אלקטרוני, כחלופה לבידוד במלוניות. במקביל, הוארך הבידוד במלוניות עד יום שלישי.

במהלך הפיילוט, השבים מחו"ל יוכלו להכריע אם לשהות במלונית או להעביר את הבידוד בבית, כשהם עונדים אזיק או אמצעי מעקב אחר. במשרד הבריאות הודיעו כי בשבוע הבא תקודם חקיקה מידית שתאפשר את הרחבת הפיילוט, וכן את הפעלתן של חלופות פיקוח נוספות, שייתרו את הצורך במלוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully