וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FDA אישר את החיסון לקורונה של ג'ונסון אנד ג'ונסון לשימוש חירום

החיסון נעשה לשלישי שאושר לשימוש בארצות הברית אחרי החיסונים של פייזר ומודרנה. החיסון ניתן במנה אחת בלבד, אינו דורש תנאי אחסון או קירור מיוחדים, ואמר לספק מענה מידי למאבק בתחלואה הקשה במדינה. ביידן בירך על האישור, אך הזהיר מפני שאננות: "הקרב עוד לא תם"

חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון: החיסון שפיתחנו נגד קורונה יעיל ב-66%/צילום: רויטרס

מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר הלילה (ראשון) לשימוש חירום את חיסון הקורונה של חברת התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון. החיסון של החברה ניתן במנה אחת בלבד, וייעשה לחיסון השלישי שאושר לשימוש בארצות הברית אחרי החיסונים של פייזר ומודרנה.

החיסון אושר לשימוש בבני 18 ומעלה, אינו דורש תנאי אחסון או קירור מיוחדים, ואמור לספק מענה מידי לצורכי המדינה, בה נרשמו כבר 511 אלף מקרי מוות מאז פרצה המגיפה. החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון נמצא יעיל ב-66% במניעת תחלואה קשה של הנגיף. הפצת החיסונים בארצות הברית צפויה להתחיל כבר ביום שני, וכ-20 מיליון מנות חיסון אמורות להגיע לרחבי המדינה עד סוף מרץ.

חיסוני קורונה של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון. 28 בפברואר 2021. רויטרס
החיסון נמצא יעיל ב-66% במניעת תחלואה קשה של הנגיף. חיסונים של ג'ונסון אנד ג'ונסון/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בירך על אישור החירום שהוענק לחיסון, אך הזהיר את האמריקנים להימנע משאננות. "אלו חדשות מרגשות לכל האמריקנים, והתפתחות מעודדת במאמצינו להביא לסיום המשבר. אנחנו יודעים שככל שיותר אנשים יתחסנו, כך נתגבר מהר יותר על הנגיף", אמר.

ביידן הבהיר כי "הקרב עוד לא תם", וביקש מהאמריקנים להמשיך להקפיד על ריחוק חברתי ועל שימוש במסכות. "יש אור בקצה המנהרה, אבל אנחנו לא יכולים לאבד ריכוז או להניח שהניצחון הוא בלתי נמנע. עלינו להמשיך ולהישאר דרוכים, לפעול במהירות ובאגרסיביות ולהשגיח אחד על השני - כך נגיע לאור הזה יחד".

עוד בוואלה!

האם מנה אחת של חיסון נגד קורונה תגן עלינו כמו שתיים?

לכתבה המלאה
משלוח חיסוני קורונה של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון נוחת ביוהנסבורג שבדרום אפריקה. 27 בפברואר 2021. רויטרס
חיסוני קורונה של ג'ונסון אנד ג'ונסון נוחתים ביוהנסבורג שבדרום אפריקה, הלילה/רויטרס

במחקר של ג'ונסון אנד ג'ונסון השתתפו יותר מ-44 אלף מתנדבים, בעיקר בארצות הברית, דרום אפריקה ואמריקה הלטינית. תוצאות המחקר העלו כי בארצות הברית הוא יעיל ב-72%, בעוד יעילותו במניעת תחלואה קשה הגיעה ל-86%. לשם השוואה, בחיסונים של חברות פייזר ומודרנה, הניתנים בשתי מנות, שיעור היעילות נע סביב 95%.

ג'ונסון אנד ג'ונסון מקווה לקבל בקרוב אישור לשימוש חירום גם באירופה ומארגון הבריאות העולמי, ושואפת לייצר כמיליארד מנות חיסון לשימוש ברחבי העולם עד סוף השנה. ביום חמישי האחרון נעשתה בחריין למדינה הראשונה בעולם לאשר את השימוש בחיסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully