וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מגבש תכנית לחיסון מרותקי בית, אך במד"א פועלים בניגוד להנחיות

המשרד מנסה למצוא פתרון שיאפשר לחסן כ-25 אלף איש בבתיהם תחת ההנחיות המחמירות של פייזר. אולם גורמים בכירים במד"א מספרים כי החלו להגיע לבתים כבר לפני כמה ימים, לאחר שאושר להם לעשות זאת ללא הודעה רשמית. משרד הבריאות: "לא מכירים מקרים כאלו"

בווידאו: נציג משרד הבריאות מאשר בכנסת שמאות חיסונים נזרקים מדי יום/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: עמית שמחה

משרד הבריאות מגבש בימים אלה נוהל שיאפשר לחסן כ-25 אלף מרותקי בית, אך במד"א לא מחכים לאישור. גורמים בכירים במד"א אמרו לוואלה! NEWS כי לפני כמה ימים החלו לחסן אנשים בתוך ביתם, בניגוד להוראה של חברת התרופות פייזר, שקבעה כי אסור לטלטל את החיסונים מהרגע שיצאו מקירור.

לפי הגורמים, במשרד אמרו להם שניתן להגיע למרותקי הבית אם יש אחות מוסמכת בסביבה. אולם תיעוד החיסון של הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, מראה כי גם על הנוהל הזה פסחו בארגון ההצלה, כשבסביבתו לא נראית אחות. בהודעה שפורסמה לאחר מכן נאמר כי הוא חוסן לאחר שהחלים מקורונה לפני כמה חודשים.

הרב שלום כהן, המתגורר בירושלים וחוסן לנגיף הקורונה לאחר שהחלים לפני כמה חודשים. אתר רשמי, מערכת וואלה!
הנוהל לא נשמר. הרב כהן מתחסן בביתו/מערכת וואלה!, אתר רשמי

בחודש האחרון התרחב מבצע החיסונים למרותקי בית, באמצעות סיוע בהגעה למתחמי החיסונים, שבחלק מן המקרים הצריך גם שימוש באמבולנסים. חרף המאמצים, ישנם חולים שלא ניתן להוציא מהבתים, והאפשרות היחידה היא לנייד את החיסון אליהם. במשרד הבריאות ניסו להרגיע את החשש, ואמרו כי כל עוד האנשים שבסביבת המרותקים מחוסנים - הסיכון שלהם להידבק מצומצם ביותר.

לפי קופות החולים, בין 30% ל-40% ממרותקי הבית המבוטחים טרם חוסנו. הנתונים מראים כי נכון ל-15 בפברואר היו כ-25 אלף מרותקי ומטופלי בית שלא קיבלו את המנה הראשונה, אך הקופות טוענות כי מספר המטופלים שיש לחסן בבתים נמוך הרבה יותר. כך למשל, בקופת חולים מכבי מדובר בכ-550 מבוטחים, במאוחדת בכ-120 מבוטחים ובלאומית בכמאה מבוטחים.

ממונה הקורונה: הנוהל ייסגר בקרוב

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, נשאל על הנושא בתדרוך לכתבים חרדים בתחילת השבוע, וטען כי המשרד מגבש תכנית שטרם יצאה לפועל. "יש מספר גבוה של מרותקי בית שצריך לחסן - ואנחנו נחסן אותם בבית", הבטיח. "הנוהל עוד לא סגור, בעיקר בהקשר של איך לבצע את החיסון בצורה בטוחה. מצאנו את הדרך לנייד את החיסון, נסכם את התהליך מול קופות החולים בקרוב. יש לזה חשיבות גבוהה".

השרה לשעבר, מירב כהן, הבהירה כי "נושא מתן החיסונים למבוגרים שמרותקים לביתם ואינם מסוגלים להגיע לנקודות ההתחסנות הוא קריטי ודחוף, מכיוון שמדובר באוכלוסייה שנמצאת בסיכון הגבוה ביותר, ובמידה שהם יידבקו בנגיף קיים סיכון גבוה שיגיעו למצב של מחלה קשה ואפילו למוות".

מתן חיסונים בנתניה 11 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"נושא קריטי". מתחם חיסונים בנתניה/ראובן קסטרו

היא הופתעה לגלות שניתנים חיסונים בבתים לחלק מהציבור. "לאחר סדרת דיונים עם הנהלת משרד הבריאות וקופות החולים הגענו להבנות שקופות החולים יממנו אמבולנסים למרותקי הבית שזקוקים לכך על מנת להגיע לנקודות ההתחסנות, אך משרד הבריאות סירב לאשר מתן חיסונים בביתם של האנשים".

"סירוב זה הוסבר תחילה בכך שהדבר עלול להביא לבזבוז מנות חיסון, שכן בכל בקבוקון יש שש מנות וחלקן עלולות לרדת לטימיון, ולאחר מכן הדבר הוסבר בכך שאין אישור מפייזר לטלטל בקבוקון עם שש מנות ולהגיע איתו לבתים של אנשים מתוך חשש שהדבר עלול לפגוע ביעילות החיסון", סיפרה. "על הרקע הזה לא ברור לי איך ייתכן שאותו רב כן קיבל חיסון בביתו. הדבר מעורר שאלות וחשוב להקפיד שמתן החיסונים ייעשה בצורה שוויונית תוך החלת כללים אחידים על כל פלחי האוכלוסייה".

במשרד הבריאות מסרו בתגובה: "לא ידוע לנו על מקרים כאלו, שמד"א מחסנים בבתים. בשלב זה, אין עדיין אישור".

ממד"א טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully