וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומטים אמריקנים בסין עברו בדיקות רקטליות לקורונה

וושינגטון הגישה מחאה רשמית לבייג'ינג, לאחר שכמה נציגים אמרו כי נדרשו לבדיקה זו, שאמורה לאתר בצורה טובה יותר את שרידי הנגיף. משרד החוץ של סין הכחיש כי מדובר בנוהל מחייב וטען כי זה "נעשה בטעות"

בווידאו: ארה"ב הנציחה את חצי מיליון קורבנות הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

דיפלומטים אמריקנים נדרשו לעבור בדיקות רקטליות לגילוי נגיף הקורונה - כך דיווחו כלי תקשורת בארצות הברית. בייג'ינג, מצדה, הכחישה היום (חמישי) כי היא דורשת מנציגים אמריקנים הפועלים בשטחה לעבור את הבדיקות הללו, שלפי חלק מהמומחים מגדילות את היכולת לאתר את החולים בנגיף. כמה ערים בסין החלו לערוך בדיקות אלו בחודש שעבר, לקראת תחילת השנה הסינית החדשה.

לפי דיווח בוושינגטון פוסט משבוע שעבר, כמה אנשי סגל דיפלומטים התלוננו בפני מחלקת המדינה על כך שעברו את הבדיקות. דובר של מחלקת המדינה אמר אתמול כי וושינגטון "מעולם לא הסכימה לסוג כזה של בדיקות", וציין כי הועברה מחאה תקיפה בנושא למשרד החוץ של סין. במחלקת המדינה אמרו כי בייג'ינג הסבירה שהבדיקות "נעשו בטעות".

שוטרים מחוץ לקונסוליה האמריקנית בצ'נגדו שבסין ב-27 ביולי 2020. רויטרס
היחסים בין המדינות בשפל. שוטרים מחוץ לקונסוליה האמריקנית בצ'נגדו, יולי/רויטרס

על אף שסין הצליחה להשתלט על המגיפה, היא חוותה כמה התפרצויות מקומיות בחודשים האחרונים והיא נוקטת אמצעים תקיפים כדי למנוע את התפשטותן.

לי טונגזנג, מומחה למחלות נשימה מבייג'ינג, הסביר בחודש שעבר כי הבדיקות הרקטליות יכולות להיות יעילות יותר בזיהוי חולים, משום ששרידי הנגיף קלים יותר לאיתור במעיים או בצואה מאשר דרך בדיקות שגרתיות בקנה הנשימה. עם זאת, הוא הדגיש כי הבדיקות נדרשות רק עבור קבוצה מסוימת של אנשים, כמו אלו השרויים בבידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully