וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מועצת זכויות האדם של האו"ם מתמקדת יותר מדי בישראל

24.2.2021 / 13:39

בלינקן הודיע רשמית על כוונת וושינגטון להיבחר מחדש לפורום, אחרי ששבה אליו כבר בתור משקיפה. הוא קרא למנוע חברות של מדינות מפרות זכויות אדם, כמו ונצואלה, ותקף את "חוסר הפרופורציות" בעיסוק בישראל. הבחירות יתקיימו באוקטובר

בווידאו: בלינקן מתוח ביקורת על יחס מועצת זכויות האדם של האו"ם לישראל/צילום: רויטרס

ארצות הברית תבקש להיבחר מחדש למועצת זכויות האדם של האו"ם - כך הודיע היום (רביעי) שר החוץ של המדינה, אנתוני בלינקן. זאת, בהמשך להחלטת וושינגטון מתחילת החודש לשוב בתור חברה משקיפה לגוף שממנו פרש הנשיא הקודם דונלד טראמפ. בלינקן אמר כי הממשל של ג'ו ביידן יפעל למיגור "ההתמקדות חסרת הפרופורציות בישראל".

בלינקן הודיע על הכוונה להיבחר מחדש לפורום בשיחת וידאו עם המועצה. הבחירות יתקיימו באו"ם באוקטובר, ובהן ייבחרו 47 חברות המועצה למשך קדנציה של שלוש שנים. רבות מבין החברות במועצה, כמו רוסיה, סין וונצואלה, אינן דמוקרטיות והן מואשמות בהפרות זכויות אדם רבות. בלינקן אמר כי "מדינות שבהן מצב זכויות האדם גרוע לא צריכות להיות חברות במועצה הזאת".

מועצת זכויות האדם של האו"ם, 2014. AP
47 מדינות חברות בפורום. מועצת זכויות האדם של האו"ם/AP

המועצה, שהוקמה ב-2006, מנהלת דיון פרטני על הסוגייה הפלסטינית בכל כינוס שלה - הנושא היחיד שזוכה ליחס דומה. ממשלות ארצות הברית, דמוקרטיות ורפובליקניות, מתנגדות לכך. בנוסף לכך, המועצה מאמצת לעתים קרובות גינויים נגד פעולות ישראל ברצועת עזה ובגדה המערבית.

"בזמן שארצות הברית חוזרת להיות מעורבת, אנחנו מפצירים במועצת זכויות האדם לבחון את הדרך שבה היא מתנהלת, וזה כולל את ההתמקדות חסרת הפרופורציות בישראל", אמר בלינקן. "אנחנו נמשיך לציין הפרות זכויות אדם במדינות כמו ונצואלה, ניקרגואה, קובה ואיראן".

הוא הדגיש כי ארצות הברית קוראת לרוסיה לשחרר את מנהיג האופוזיציה, אלכסיי נבלני, ואת מאות מתומכיו שנעצרו במהלך ההפגנות. כמו כן, הוא אמר כי וושינגטון תגנה את רדיפת המיעוט האויגורי המוסלמי במערב סין, שאותו היא מגדירה בתור רצח עם. בלינקן הכיר גם בבעיות של זכויות אדם בארצות הברית עצמה, ואמר כי היא תפעל כדי להילחם בגזענות ואי-הצדק הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully