וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב חוזרת למועצת זכויות האדם של האו"ם: "גוף פגום הזקוק לרפורמה"

8.2.2021 / 17:21

וושינגטון הודיעה כי היא תשוב לפורום שממנו פרש הממשל הקודם לפני כשנתיים וחצי, בטענה שהוא מוטה נגד ישראל. "אנו מכירים בכך שהוא מתמקד באופן לא-מידתי בישראל, אך נסיגתנו הובילה לוואקום הנהגתי שאותו ניצלו מדינות אוטוריטריות", אמר בלינקן

ביידן: לא נסיר את הסנקציות על איראן עד שלא תפסיק להעשיר אורניום/מתוך טוויטר

ארצות הברית הודיעה היום (שני) כי היא תחזור למועצת זכויות האדם של האו"ם בתור חברה משקיפה, תוך שהיא תנסה להעביר רפורמות ב"גוף הלקוי". ממשל טראמפ הוציאה את ארצות הברית כחברה מהמועצה המונה 47 חברות ביוני 2018, והאשים את הפורום בהיותו "מוטה נגד ישראל באופן שיטתי".

יתר החברות הקבועות של מועצת הביטחון של האו"ם - בריטניה, סין, צרפת ורוסיה - יושבות במועצה, שחבריה נבחרים על ידי העצרת הכללית של האו"ם. ארצות הברית לא תקבל בחזרה אוטומטית את מעמדה כחברה במועצה, ותיאלץ להמתין לבחירות שיתקיימו בסוף השנה. זהו צעד נוסף של נשיא ארצות הברית החדש ג'ו ביידן ההופך נדבך משמעותי במדיניות החוץ הלאומנית של קודמו בתפקיד, ובהמשך להבטחתו לחזור ולהוביל גופים בינלאומיים ולקדם את הדיפלומטיה העולמית.

מועצת זכויות האדם של האו"ם פותחת את ישיבתה בנושא סוריה בדקת דומייה לזכר הקורבנות בחאלב. 21 באוקטובר 2016. רויטרס
גוף שנוי במחלוקת. מועצת זכויות האדם של האו"ם/רויטרס

ההודעה נמסרה על ידי מארק קסאייר, הממונה על הנציגות האמריקנית באו"ם בז'נבה, ובהמשך אמר שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן כי "ממשל ביידן התחייב מחדש למדיניות חוץ אמריקנית שבמרכזה דמוקרטיה, זכויות אדם ושוויון".

לדבריו, "שימוש יעיל בכלים מולטילטרליים הוא מרכיב חשוב בחזון זה, ובהקשר הזה הנשיא הורה למשרד החוץ לחזור לשתף פעולה בצורה מידית ואיתנה עם מועצת זכויות האדם של האו"ם". בפורום, שהוקם בשנת 2006, יש סעיף קבוע בסדר היום העוסק בפעולות ישראל בשטחים ושאותו וושינגטון דורשת להסיר תקופה ארוכה.

"אנו מכירים בכך שהמועצה לזכויות האדם היא גוף לקוי, הזקוק לרפורמה בסדר היום שלו, בחברותיו ובמיקודו, כולל התמקדותו הבלתי-מידתית בישראל. עם זאת, נסיגתנו ביוני 2018 לא עשתה דבר למען שינוי משמעותי, אלא יצרה ואקום ללא הנהגה האמריקנית שאותו ניצלו מדינות אוטוריטריות לטובתן", אמר בלינקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully